Πραγματοποιήθηκαν οι συναντήσεις των οδικών μεταφορέων με τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας, με αντικείμενο την υιοθέτηση μέτρων στήριξης του κλάδου από την άνοδο της τιμής των καυσίμων.
Η αντιπροσωπεία των οδικών μεταφορέων συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο, παρουσία του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά.
Φαίνεται ότι από τις συναντήσεις αυτές δεν προέκυψε το αποτέλεσμα που προσδοκούσαν οι οδικοί μεταφορείς, οι οποίοι – όπως όλα δείχνουν – θα συναντηθούν με ανώτερα στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης.
Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν και, από την πλευρά των ιδιοκτητών ΦΔΧ, επισημάνθηκε ότι τα καύσιμα αποτελούν σήμερα το 70% του λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος.
Παράλληλα, η μετακύληση του συνόλου των αυξήσεων στους πελάτες των μεταφορέων, όπως υποστήριξαν, είναι πρακτικά αδύνατη, καθώς η αγορά αδυνατεί να ανταπεξέλθει.
Αντιθέτως, οι μεταφορείς, όπως υπογράμμισαν, έχουν κληθεί να απορροφήσουν την αύξηση του κόστους πετρελαίου σε είδη και υπηρεσίες, τις οποίες χρησιμοποιούν – όπως για παράδειγμα το κόστος των ακτοπλοϊκών ναύλων με την επιβολή επίναυλου καυσίμου – αναλαμβάνοντας σχεδόν εξ’ ολοκλήρου την οικονομική πίεση.
Στη συνέχεια, οι οδικοί μεταφορείς ανέφεραν πως τα περισσότερα Κ-Μ της ΕΕ έχουν ήδη λάβει μέτρα οικονομικής ενίσχυσης του νευραλγικού κλάδου των οδικών μεταφορών, με πιο πρόσφατα παραδείγματα από την Γαλλία και την Ισπανία, όπου εγκρίθηκαν άμεσες επιδοτήσεις στις εταιρείες του κλάδου, συνολικούς ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα Κ-Μ λειτουργεί ανέκαθεν σύστημα επιστροφής φόρους καυσίμου στους επαγγελματίες, τα οποία έχουν ενισχυθεί λόγω της σημερινής κατάστασης.
Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της ΟΦΑΕ θα συγκαλέσει νέα έκτακτη γενική συνέλευση των οδικών μεταφορέων στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για κινητοποιήσεις στις 27 Απριλίου.