Ξεκινά σήμερα τις εργασίες του και ολοκληρώνεται την Τετάρτη 1η Ιουνίου το 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022.
Σήμερα, το Συνέδριο πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, ενώ την Τρίτη 31 Μαΐου και την Τετάρτη 1η Ιουνίου μεταφέρεται στο ΜΕΓΑΡΟ Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών (αίθουσα Banquet), με φυσική παρουσία ομιλητών, εκθετών και συνέδρων.
Το μεσημέρι διεξήχθη το πάνελ “Οι τρέχουσες προκλήσεις στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics”, με ομιλητές τους:
–Ηρώ Δουμάνη, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Συμβουλίου Εμπορευματικών Μεταφορών & Logistics IRU, Διευθύντρια ΟΦΑΕ,
–Διονύσης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος ΕΕΒΨ&L, Διευθύνων Σύμβουλος Logistics Way,
Η γεωπολιτική αστάθεια και η υγειονομική κρίση δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα -στον ήδη επιβαρυμένο- κλάδο των μεταφορών, σύμφωνα με την Ηρώ Δουμάνη, Αντιπρόεδρο Παγκόσμιου Συμβουλίου Εμπορευματικών Μεταφορών & Logistics IRU και Διευθύντρια ΟΦΑΕ.
Όπως είπε, η οικονομική ύφεση, η πανδημία και ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας δημιούργησαν νέες “εστίες” προβλημάτων για τους Έλληνες μεταφορείς, χωρίς να λαμβάνονται μέτρα στήριξης από την πλευρά της Πολιτείας.
Κάθε πρόκληση αποτελεί και μια ευκαιρία, με την κα Δουμάνη να τονίζει ότι «όλα αυτά θα λειτουργήσουν ως ευκαιρία για την μετάβαση των μεταφορών στη νέα εποχή, που με τις κατάλληλες ενέργειες και τα κίνητρα θα καταστήσουν την αγορά βιώσιμη και πιο λειτουργική».
Λαμβάνοντας το λόγο, ο Διονύσης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος ΕΕΒΨ&L και Διευθύνων Σύμβουλος Logistics Way, παρατήρησε ότι βιώνουμε μια κρίση τα τελευταία 4-5 χρόνια, που επηρεάζει τη μεταφορά και την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ο κ. Γρηγορόπουλος ανέφερε ότι ο παλαιωμένος στόλος οχημάτων, η έλλειψη οδηγών και το ενεργειακός κόστος δημιουργούν ένα “μίγμα” σοβαρών προβλημάτων στις εμπορευματικές μεταφορές και τη διακίνηση εμπορευμάτων.
Παρατήρησε ότι, παρά το γεγονός ότι η εφοδιαστική κατέκτησε τα χαμένα έσοδα των προηγούμενων ετών την περίοδο της πανδημίας του Covid-19, η κρίση των τελευταίων μηνών “ροκάνισε” τον κύκλο εργασιών της.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Κιούσης, πρόεδρος ΠΕΕΔ και Διευθύνων Σύμβουλος KIOUSSIS TRANSYS υποστήριξε ότι «η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που δεν μερίμνησε υπέρ των αυτοκινητιστών, καθώς το φορτηγό δεν έλαβε καμία οικονομική βοήθεια».
Όπως είπε, «το κόστος του πετρελαίου αυτή τη στιγμή καθιστά την οδική μεταφορά απαγορευτική», με τους επαγγελματίες παρόλα αυτά να μην έχουν μετακυλήσει τις ενεργειακές αυξήσεις στους πελάτες τους.
Παρατήρησε ότι, μπορεί οι επιχειρήσεις του κλάδου να μην συγκαταλέγονται στις ενεργοβόρες, ωστόσο το ενεργειακό κόστος (ηλεκτρικό ρεύμα) τριπλασιάστηκε το τελευταίο διάστημα.
Αναφερόμενος στην μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων στη Φυλή, είπε «όνειρό μας είναι να έχουμε σύγχρονες και νόμιμες υποδομές. Στον Ελαιώνα δεν υπάρχει καμία άδεια οικοδομής, όλες οι εγκαταστάσεις είναι εκτός σχεδίου.
Είναι σημαντικό για εμάς να μεταφερθούμε στη Φυλή, σε έναν χώρο πλησίον οδικών υποδομών, με σύγχρονες εγκαταστάσεις. Είναι ένα νέο μεταφορικό πάρκο που θα δώσει πνοή στην εθνική και διεθνή μεταφορά και που θα βοηθήσει να αναπτυχθούν περαιτέρω τα logistics».