Τα logistics εντάχτηκαν στα 140 προαπαιτούμενα που θα πρέπει να εκπληρώσει η Ελλάδα, με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές, η οποία αναμένεται να επικυρωθεί στο Eurogroup της 22ας Μαΐου.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Για τα logistics, αναφέρεται ότι απαιτείται:
-Ενεργοποίηση του νόμου περί logistics.
-Υιοθέτηση της στρατηγικής logistics, με σχέδιο δράσης που περιλαμβάνει χρονικές δεσμεύσεις.
-Οριστικοποίηση του όρου αναφοράς για ένα γενικό σχέδιο μεταφορών για την Ελλάδα, που θα καλύπτει όλες τις διόδους μεταφορών(οδικά δίκτυα, σιδηρόδρομοι, ναυτιλία, εναέριοι και πολλαπλοί τρόποι μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων και παραμέτρων logistics).
-Oι αρχές θα προετοιμάσουν μια συνολική αξιολόγηση των επιδοτήσεων για όλες τις διόδους μεταφορών.
Υπενθυμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί «τεκτονικές αλλαγές» στον κλάδο, με κυριότερη την ψήφιση του νόμου 4302/2014 «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», ο οποίος – ουσιαστικά – θεσμοθέτησε και ανέδειξε τα logistics στην Ελλάδα.
Πλέον, το στοίχημα έγκειται στην εφαρμογή της δευτερογενούς νομοθεσίας, η οποία επιλύει σειρά γραφειοκρατικών και πολεοδομικών ζητημάτων και την αναβάθμιση των εμπορευματικών υποδομών (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομος, εμπορευματικά κέντρα, κτλ.).
Τα ανωτέρω αποτελούν «πολυτέλεια», εάν οι αποθήκες δεν είναι γεμάτες και δεν εφοδιάζονται από εμπορεύματα.
Με άλλα λόγια, εάν δεν ενισχυθεί ο εξαγωγικός και εισαγωγικός χαρακτήρας των ελληνικών επιχειρήσεων και γενικότερα, εάν δεν εγκαθιδρυθούν συνθήκες οικονομικής σταθερότητας και σταδιακής επανάκαμψης.