Ανάλυση σχετικά με τις επιδράσεις του κορωνοϊού στις οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές δημοσίευσε η IRU, o παγκόσμιος οργανισμός για τις οδικές μεταφορές.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Σύμφωνα με αυτή, οι απώλειες εσόδων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα ξεπεράσουν εφέτος τα 550 δις ευρώ, ήτοι 18%.
Οι απώλειες είναι σαφώς μεγαλύτερες στις οδικές επιβατικές μεταφορές. Μόνο στην Ευρώπη, οι απώλειες θα ξεπεράσουν τα 80 δις ευρώ, ήτοι 57%.
Η έρευνα της IRU δείχνει ότι περισσότεροι από 3,5 εκατομμύρια φορείς εκμετάλλευσης οδικών μεταφορών, σε παγκόσμιο επίπεδο, αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς οικονομικές απώλειες ως αποτέλεσμα των περιορισμών στις μεταφορές και της συνολικής οικονομικής ύφεσης που προκλήθηκε από την πανδημία.
Η πτώση στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές
Οι εταιρείες μεταφορών εμπορευμάτων αναμένουν μείωση κατά 18%, κατά μέσο όρο, στον κύκλο εργασιών το 2020.
Ο τομέας επηρεάζεται σημαντικά στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική (-22%) και την Ασία (-21%). Στην Ευρώπη, η μείωση έργου ανέρχεται στα 64 δις ευρώ (-17%).
Ακολούθως, οι εταιρείες στην Αργεντινή, την Κίνα και το Ιράν αντιμετωπίζουν πτώση άνω του 30%.
Η πτώση στις οδικές επιβατικές μεταφορές
Οι εταιρείες μεταφοράς επιβατών στην Ευρώπη αναμένεται, εφέτος, να απολέσουν 81 δις ευρώ ή το 57% των ετήσιων εσόδων τους.
Ανά τομέα, οι υπηρεσίες τουριστικών λεωφορείων (-82%) και υπεραστικών υπηρεσιών (-70%) επηρεάζονται περισσότερο, ακολουθούμενες από τις εταιρείες ταξί (-60%) και τις αστικές υπηρεσίες λεωφορείων (-42%).
Ανά γεωγραφικό τομέα, οι εταιρείες στη Βουλγαρία, την Ισπανία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζουν πτώση άνω του 70%, στην Ελλάδα πτώση 55%.
Οι οδικές μεταφορές χρειάζονται περισσότερα μέτρα στήριξης
Τόσο οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων, όσο και επιβατών ανέφεραν ότι εφαρμόστηκαν περισσότεροι περιορισμοί από τα μέτρα διευκόλυνσης κατά τις περιόδους αιχμής που επηρέασαν περαιτέρω τη βιομηχανία.
«Οι υπηρεσίες οδικών μεταφορών είναι θεμελιώδεις για τις οικονομίες και τις κοινότητες παντού», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της IRU Umberto de Pretto.
«Αυτά τα νέα ευρήματα είναι ανησυχητικά. Κάθε φορέας οδικών μεταφορών που χρεοκοπεί, θα επηρεάσει την κίνηση ανθρώπων και αγαθών», συμπλήρωσε.
Η IRU δημοσίευσε πρόσφατα ένα σχέδιο ανάκαμψης 10 σημείων, με οικονομικά και μη οικονομικά μέτρα για κυβερνήσεις και τράπεζες, με αντικείμενο την υποστήριξη των οδικών μεταφορέων, ωστόσο δεν έχουν τύχει σημαντικής αναγνώρισης.
«Έχουμε δει πολλές κυβερνήσεις να προσαρμόζουν τους κανονισμούς και να ανακοινώνουν πακέτα ανάκτησης, αλλά η λεπτομέρεια για τους οδικούς μεταφορείς είναι γενικά ασαφής», τόνισε ο Umberto de Pretto.