Καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος στα φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και στα τουριστικά λεωφορεία (ΔΧ) κάθε τετραετία, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα για τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία καθιερώθηκε το 2006 και το 2007, αντίστοιχα, για τους συγκεκριμένους τύπους οχημάτων, με σκοπό να εντοπιστούν παρανόμως κυκλοφορούντα οχήματα, με δεδομένο ότι το επάγγελμα στις δύο αυτές κατηγορίες ήταν τότε κλειστό, όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών.
Με το ηλεκτρονικό σήμα εφοδιάζονταν για μια και μόνη φορά τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία και το αντικαθιστούσαν στις περιπτώσεις αλλαγής του οχήματος ή σε περίπτωση θραύσης του ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).
Το 2017, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση κάθε τέσσερα χρόνια, ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, οι συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων να υποχρεωθούν καταβάλλοντας ένα ποσό προς τις ομοσπονδίες τους, προκειμένου να αντικαθιστούν τα ηλεκτρονικά σήματα.
Σήμερα, με δεδομένη την απελευθέρωση των συγκεκριμένων επαγγελμάτων, καταργείται η υποχρέωση ανανέωσης του σήματος κάθε τετραετία.
Τα φορτηγά οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία διατηρούν μόνο την υποχρέωση να φέρουν το συγκεκριμένο σήμα και να το ανανεώνουν στις περιπτώσεις αντικατάστασης του οχήματος ή σε περίπτωση φθοράς για οποιαδήποτε αιτία.
Η ρύθμιση, όπως υποστηρίζει το υπουργείο, κρίθηκε αναγκαία με σκοπό να απαλλαγούν από την υποχρέωση ανανέωσης του σήματος περίπου 70.000 μεταφορείς και επιπλέον, να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις Ομοσπονδίες των αυτοκινητιστών για την προμήθεια του σήματος, οι οποίες ωστόσο χάνουν ένα σημαντικό έσοδο.
Υπενθυμίζεται ότι η αξία του ηλεκτρονικού σήματος καθορίζεται από την κάθε Ομοσπονδία με αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως 60 ευρώ.