Κοινή βάση δεδομένων για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα δημιουργούν Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Β. Μακεδονία, ώστε να διευκολυνθούν οι έλεγχοι τους. Η δημιουργία κοινής βάσης δεδομένων εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε λιγότερες ουρές στους συνοριακούς σταθμούς.
Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο 1ο Βαλκανικό Φόρουμ, τονίζοντας ότι η ανωτέρω εξέλιξη αποτελεί απόρροια του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά / δορυφορικά διόδια.
Από την πλευρά τους, στελέχη των οδικών μεταφορέων σημειώνουν ότι θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στα αλλοδαπά φορτηγά, τα οποία πραγματοποιούν και ενδομεταφορές, υποστηρίζοντας ότι τους υποκλέπτουν έργο.
Το σχετικό απόσπασμα από την ομιλία του Χρήστου Σπίρτζη
Εδώ είναι το βαλκανικό οδικό δίκτυο, κάπως καλύτερα, αλλά δεν είμαστε περήφανοι για αυτό και αυτό που παρουσιάζαμε πριν λίγους μήνες. Επειδή αυτό που έχει διαφημιστεί από τα κανάλια είναι οι πέντε αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα, αλλά να διαφημίσουμε και άλλα πράγματα που γίνονται και δεν έχουν διαφημιστεί τόσο πολύ.
Πριν λίγους μήνες λοιπόν δείχνανε αυτές διαφάνειας. Εδώ ήταν υπό κατασκευή ο κάθετος άξονας της Ροδόπης, του Έβρου, της Κρυσταλλοπηγής. Σήμερα εδώ είναι πιο αναλυτικοί οι χάρτες και εδώ είναι ο στόχος που είχαμε βάλει σαν χώρα να μην έχουμε σταθμούς διοδίων μετωπικούς, να τους γκρεμίσουμε δηλαδή, αυτό ήταν μία δέσμευση, και να έχουμε ένα αναλογικό σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων.
Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται τον επόμενο μήνα, εκτός και αν έχουμε κάποιες ενστάσεις, οπότε θα μας πάρει κάποιο δίμηνο – είναι και συμφωνία και με τη Βόρεια Μακεδονία και με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και με τη Σερβία να υπάρχει ένα κοινό διαλειτουργικό ηλεκτρονικό σύστημα, να υπάρχουν κοινές βάσεις δεδομένων, να γνωρίζουμε τουλάχιστον για τα επαγγελματικά οχήματα, όταν μπαίνει ένα φορτηγό από τρίτη χώρα ή ποια φορτηγά και επαγγελματικά βαριά οχήματα έχουν στις δικές μας χώρες να τα γνωρίζει η γειτονική χώρα, πού διέρχεται αυτό το φορτηγό, πού σταθμεύει, τι μεταφέρει, ποιος είναι ο οδηγός του.
Θέματα που θα μας διευκολύνουν πάρα πολύ στους χρόνους, στο να μην έχουμε καθυστερήσεις, στο να πηγαίνουμε στα σύνορά μας και να μην βλέπουμε 2 – 3 χιλιόμετρα ουρές σε νταλίκες και πολλά άλλα γραφικά, που έχει ζήσει η Βόρειος Ελλάδα.
Επειδή ήταν κάποιοι του δόγματος του κινδύνου από Βορρά, και απέφευγαν να βρούμε λύση στο θέμα της ονομασίας της FYROM, να την πούμε Βόρεια Μακεδονία, αλλά σιχτίριζαν όταν περίμεναν σε ουρές 3 χιλιομέτρων με φορτηγά για να πάνε στο καζίνο μεταξύ του δικού μας σταθμού και της FYROM.
Είναι λίγο τραγικά αυτά τα πράγματα, αλλά καλό είναι να τα λέμε, για να καταλαβαίνουμε και σε ποια εποχή πηγαίνουμε.
Ο στόχος είναι σε όλα τα Βαλκάνια να υπάρχει ένα ελευθέρας ροής, στα ελληνικά, free flow σύστημα για να μη σταματάμε κάθε 30 χιλιόμετρα και να έχουμε τις καθυστερήσεις, τους κινδύνους, τους ρύπους – είναι και ο Φάμελλος εδώ και έχει ευαισθησία σε αυτό – , που έχουμε με τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων.
Είναι και ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας επίσης, που με τους σταθμούς διοδίων έχει επίσης αναφυλαξία, γιατί έχει περάσει διάφορα αυτά τα χρόνια, όπως και όλοι μας.