Το 2022, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιπροσώπευσαν το 24,9% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών (σε τονοχιλιόμετρα) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς αυξήθηκαν κατά 0,4%, σύμφωνα με τη Eurostat.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Οι θαλάσσιες μεταφορές παρόλο που “κατέλαβαν” το μεγαλύτερο ποσοστό των εμπορευματικών μεταφορών με 67,8%, ωστόσο κινήθηκαν πτωτικά, καθώς το 2021 κυμάνθηκαν στο 68,2%.
Αντίστοιχα, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές σημείωσαν ελαφρά άνοδο από 5,4% το 2021 σε 5,5% το 2022, ενώ η εσωτερική ναυσιπλοΐα μειώθηκε από 1,8% το 2021 σε 1,6% το 2022.
Τέλος, οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές (0,2%) παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά.
Η σύγκριση με το 2012
Σε σύγκριση με το 2012, η μόνη αύξηση του μεριδίου ανά μέσο μεταφοράς ήταν στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 2,9% με σταδιακή άνοδο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Εν τω μεταξύ, μειώσεις καταγράφηκαν στις θαλάσσιες μεταφορές (-2,1%), στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές (-0,6%), και στις σιδηροδρομικές μεταφορές (-0,2%).
Το μερίδιο των αεροπορικών μεταφορών παρέμεινε το ίδιο.
Η θαλάσσια μεταφορά «κυριαρχεί» σε 15 χώρες στην ΕΕ
Από τα 22 κράτη – μέλη της ΕΕ με ακτογραμμή, το 2022, οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων για 15 από αυτά, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών σε 10 χώρες.
Οι χώρες με μερίδιο άνω του 95% στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν η Πορτογαλία (98,1%), η Κύπρος (97,2%) και η Ελλάδα (96,4%).
Ταυτόχρονα, τα υψηλότερα μερίδια οδικών μεταφορών σημειώθηκαν στο Λουξεμβούργο (85%), την Τσεχία (77,3%) και την Ουγγαρία και την Πολωνία (69% αντίστοιχα).