Πριν από σχεδόν 1 χρόνο η Maersk απέστειλε το πρώτο της εμπορικό τρένο με κοντεινερς (block train) από την Ασία στην Ευρώπη, σειρά τώρα έχει η CEVA Logistics.
Της Βάσως Βεγιάζη
Στις 10 Απριλίου, η CEVA Logistics North Asia εγκαινίασε την εβδομαδιαία αποστολή block trains -συγκεκριμένα κάθε Τέταρτη- από την κινεζική πόλη Σιαμέν στο Ντούισμπουργκ της Γερμανίας.
Το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας έγινε σε συνεργασία με τον κινεζικό σιδηροδρομικό πάροχο Xiamen International Railway Service (XMIRS).
«Ανάλογα με τις πόλεις προέλευσης στην Ασία, χρειάζονται 16-17 ημέρες το λιγότερο, ώστε τα εμπορεύματα να φτάσουν στην Ευρώπη» δήλωσε ο David Wu, γενικός διευθυντής της XMIRS.
Ο ίδιος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μεγαλώσει ο αριθμός των block trains, σε περίπτωση που η ζήτηση μελλοντικά αυξηθεί.
«Είμαι πεπεισμένος ότι οι χώρες και οι πόλεις κατά μήκος του “Belt and Road Initiative” θα επωφεληθούν από το πλεονέκτημα αυτού του τρόπου μεταφοράς, που με τη σειρά του θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των εγχώριων και ξένων επιχειρήσεων στην Σιαμέν».
Από την πλευρά της CEVA, ο Kelvin Tang, διευθυντής του τμήματος οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών, ανέφερε ότι «εκτός από τα οδικά εμπορευματικά δρομολόγια ανάμεσα σε Κίνα και Ευρώπη, οι multimodal (sea-rail) μεταφορές αποτελούν άλλον ένα τρόπο σύνδεσης Ανατολής και Δύσης, που εξοικονομεί χρόνο πάνω από 10 ημέρες σε σύγκριση με τις θαλάσσιες μεταφορές».
Ο ίδιος ελπίζει να προχωρήσει περαιτέρω η συνεργασία της CEVA με την XMIRS «λανσάροντας επιπλέον block trains σε εβδομαδιαία βάση, καθώς και τακτικές Σαββατιάτικες αποστολές block trains για τους πελάτες της Νότιας Κίνας και της Ασίας».