Πέρα από το Θριάσιο και τον Γκόνο στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός τρίτου Εμπορευματικού Κέντρου.
Του Φώτη Φωτεινού
Το τρίτο Εμπορευματικό Κέντρο πρόκειται να κατασκευαστεί στη Λάρισα, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη. Γιατί όμως επιλέχτηκε η Λάρισα;
Η κυριότερη αιτία έγκειται στην τοποθεσία της Λάρισας. Η Λάρισα βρίσκεται σχεδόν στο μέσο της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη και έχει σημαντική «ενδοχώρα», το νομό Θεσσαλίας και όχι μόνο.
Επίσης, το Εμπορευματικό Κέντρο θα κατασκευαστεί σε έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ (περίπου 400 στρέμματα), η οποία γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις της πρώην Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, οι οποίες είναι εγκαταλειμμένες από το 2006.
Το εργοστάσιο αυτό, όπως και η έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκονται στον δρόμο Λάρισας – Συκουρίου και δίπλα στην σιδηροδρομική γραμμή, κάτι το οποίο προσδίδει δυναμική σε τυχόν αξιοποίηση του Εμπορευματικού Κέντρου.
Για την αξιοποίηση του Ε/Κ της Λάρισας θα διεξαχθεί μελέτη σκοπιμότητας / βιωσιμότητας, η οποία θα αποτελέσει τον «οδηγό» για την προκήρυξη του έργου με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
Πάντως, στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που παρακολουθούν τη διαδικασία τόνιζαν στο metaforespress.gr ότι «το Ε/Κ της Λάρισας μπορεί να μην λειτουργήσει ως αμιγώς εμπορευματικό με γεωργικά προϊόντα, αλλά και με άλλες χρήσεις, όπως κέντρο μεταποίησης / συναρμολόγησης».
Επίσης, η δημιουργία ή μη του Ε/Κ της Λάρισας θα εξαρτηθεί, σε σημαντικό βαθμό, και από την πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμένα του Βόλου.