Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» για την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, εάν ψηφιστεί από τη Βουλή, «ξεκλειδώνει» η επένδυση για το μεγαλύτερο logistics center της Ελλάδας.
Του Φώτη Φωτεινού
Η ανάδοχος κοινοπραξία, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – GOLDAIR καλείται να επενδύσει 158 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου.
Προηγήθηκε παρέμβαση της DG Comp της ΕΕ, η οποία υπέδειξε τις τροποποιήσεις που απαιτούνται στη σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να χορηγήσει τη θετική της γνώμη, κάτι το οποίο συντελέστηκε, τόσο από τις ελληνικές αρχές, όσο και από την ανάδοχο κοινοπραξία.
Σε δυο φάσεις θα ολοκληρωθεί το Θριάσιο Ε/Κ
Το Θριάσιο Ε/Κ θα υλοποιηθεί σε δυο φάσεις. Η έναρξη των εργασιών για την περίοδο Τ1 βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την ψήφιση της σύμβασης από τη Βουλή και η ολοκλήρωσή της θα υλοποιηθεί σε διάστημα 24 μηνών.
Το εμπορευματικό κέντρο που θα κατασκευαστεί στο Θριάσιο Πεδίο βρίσκεται σε κομβικό γεωγραφικό σημείο, έχοντας άμεση πρόσβαση στο εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και όντας εξαιρετικά κοντά στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα πλεονεκτήματα αυτά έχουν ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον σημαντικών εταιρειών που διακινούν μεγάλο όγκο προϊόντων σε διεθνές επίπεδο, όπως πολυεθνικές λιανικής, σουπερμάρκετ και μεγάλες μεταφορικές, τόσο για την πρώτη φάση του έργου (120 χιλ. τ.μ.) όσο και για σημαντικό μέρος της δεύτερης (που συνολικά θα είναι 115 χιλ. τ.μ.).
Εκτός από τις υποδομές logistics, στο Θριάσιο θα παρέχονται επίσης μία σειρά από υπηρεσίες, όπως τελωνείο, τράπεζα, χώροι στάθμευσης Ι.Χ. και βαρέων οχημάτων, πρατήριο καυσίμων, συνεργείο φορτηγών, εστιατόριο, καθαρισμός, security.
Το σύνολο των φορτηγών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως, στη πλήρη λειτουργία του Θριασίου Ε/Κ, είναι 400 και των βαγονιών 50, ενώ θα δημιουργηθούν 250.000 παλετοθέσεις και 210.000 τ.μ. αποθηκών.
Την κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η Μυτιληναίος.