«Ανάπτυξη χωρίς υγιή εμπορευματική μεταφορά δεν θα γίνει και θα πρέπει να μας βοηθήσετε», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης, στη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών».
Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ παρέθεσε τις απόψεις του Συνδικάτου σχετικά με επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου, οι οποίες έχουν ως οι εξής:
Άρθρο 1. Παράγραφος 3
Στο άρθρο 1. Παρ. 3, επιτρέπεται στα TAXI η μεταφορά ασυνόδευτων δεμάτων και αντικειμένων έως (20) κιλών.
Με την συγκεκριμένη διάταξη μετατρέπονται τα ΤΑΧΙ από μεταφορές προσώπων σε μεταφορά αντικειμένων, δεδομένου ότι αυτά θα μεταφέρονται ασυνόδευτα.
Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι στην μεταφορά δεμάτων και αντικειμένων που φέρουν μαζί τους οι επιβάτες, είμαστε όμως αντίθετοι στα ασυνόδευτα, αφού το έργο αυτό πραγματοποιείται άριστα από τα μικρά φορτηγά και είναι τα μοναδικά έσοδα για την επιβίωσή τους και ζητάμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη.
Επιπροσθέτως, επιβάλλεται να καταργηθεί και η δυνατότητα μεταφοράς ασυνόδευτων δεμάτων και στα ΚΤΕΛ, διότι είναι έργο των φορτηγών. Όπως τα φορτηγά δεν μεταφέρουν επιβάτες και τα επιβατικά δεν πρέπει να μεταφέρουν εμπορεύματα.
Άρθρο 28 παράγραφος 4
Στο άρθρο 28 παρ. 4 εκτός των άλλων προβλέπεται αλλαγή στην καταβολή των προστίμων καταργώντας την πρακτική των ενιαίων προστίμων και υιοθετούνται τα εισοδηματικά κριτήρια στην επιμέτρηση των επιβαλλομένων προστίμων.
Εμείς ως κλάδος, δεν κρίνουμε εάν η εφαρμογή του μέτρου της αναλογικότητας είναι η ενδεδειγμένη και ως ιδιώτες στα Ι.Χ. επιβατικά μας θα την αποδεχτούμε.
Πρέπει να εξαιρεθούν τα αυτοκίνητα Δημοσίας Χρήσης, διότι τα εισοδηματικά κριτήρια δεν είναι σταθερά και κυρίως εάν κάποιες εταιρείες μεταφορικές έχουν κέρδη σε κάποιο οικονομικό έτος αντί να πληρώσουν αυξημένα πρόστιμα να μπορέσουν να αντικαταστήσουν κάποια από τα παλιά φορτηγά με νεότερα, σύγχρονα αντιρρυπαντικά, φιλικά στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Άρθρο 70, παράγραφος 3
Στο άρθρο 70, παρ. 3, επιτρέπεται η τοποθέτηση δεξαμενών για τα ΚΤΕΛ κλπ. Και θεσπίζονται μέτρα για τη λειτουργία τους.
Με την παρ. 4 του ίδιου άρθρου, θεσπίζονται αντίστοιχες προϋποθέσεις για την αδειοδότηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων από εταιρείες φορτηγών οχημάτων Δημοσίας Χρήσης.
Οι προϋποθέσεις αυτές είναι αντίστοιχες με των πρατηρίων υγρών καυσίμων που ασκούν επάγγελμα και όχι μείωσης του κόστους των καυσίμων για τις εταιρείες μεταφορών που το μόνο κέρδος από την εγκατάσταση δεξαμενής είναι η απευθείας τροφοδοσία χωρίς μεσάζοντα.
Για το λόγο αυτό, ζητάμε για τις εταιρείες φορτηγών Δ.Χ. να ισχύσουν οι διατάξεις του Νόμου 3887/2010.
Άρθρο 49 παράγραφος 4
Με την παράγραφο 4 δημιουργείται Σύστημα Ηλεκτρονικής καταγραφής των στοιχείων των διενεργουμένων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών.
Η συγκεκριμένη διάταξη σε ότι αφορά τα στοιχεία είναι αυτή που εφαρμόζαμε μέσω της φορτωτικής όλα τα χρόνια και ζητούσαμε να μην καταργηθεί
Η φορτωτική με όλα τα στοιχεία που προβλέπει η διάταξη συμπληρωνόταν πριν την έναρξη του δρομολογίου και ήταν υποχρεωτικά εντός του αυτοκινήτου.
Όμως εάν η ηλεκτρονική εφαρμογή αποκλείει την παράλληλη εφαρμογή θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στις αγροτικές μεταφορές σε προβλήματα πτώσης του συστήματος στα κατασκευαστικά έργα κλπ.