Την αντίδρασή της στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), στο πετρέλαιο κίνησης, από 330 σε 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα, εξέφρασε, με επιστολή προς το υπουργείο Οικονομικών και Εσωτερικών, η ΟΦΑΕ.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, η αύξηση του ΕΦΚ, σε συνδυασμό με την άνοδο του ΦΠΑ και τα «τσουχτερά» διόδια, επιφέρουν «ασφυκτικές πιέσεις» στον κλάδο, με αποτέλεσμα να… αλωνίζουν τα αλλοδαπά φορτηγά.
Η επιστολή της ΟΦΑΕ
Σε συνέχεια της προηγούμενης αλληλογραφίας μας, επανερχόμαστε και πάλι μετά τη ψήφιση του φορολογικού πολυνομοσχεδίου που, μεταξύ άλλων, προβλέπει μια σημαντική αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο κίνησης από 330 σε 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα (άρθ.60 παρ.3α), με ισχύ από 1.1.2017 ταυτόχρονα με την αύξηση ΦΠΑ από 23% στο 24% που ήδη ισχύει από 1.6.2016, για να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει το εισπρακτικό αυτό μέτρο στους Έλληνες μεταφορείς Δ.Χ. εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.
Θα θέλαμε να τονίσουμε την έντονη αντίθεσή μας στις νέες αυτές αυξήσεις, οι οποίες κατ’ επέκταση θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος μετακίνησης των οχημάτων εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, εάν λάβουμε υπόψη και το τεράστιο κόστος χρήσης του οδικού δικτύου στο νέο αυτοκινητόδρομο, με την παράλληλη και αδικαιολόγητη απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας μας (άρθρο 2 του ν.4388/16).
Σε συνδυασμό και με την κρίση που διανύει ο κλάδος μας τα τελευταία έξι χρόνια μετά από τον αποτυχημένο τρόπο απελευθέρωσης του επαγγέλματος, καθίσταται σχεδόν αδύνατο να ανταποκριθούμε πλέον στα τεράστια αυτά κόστη.
Οι συνέπειες στον ελληνικό μεταφορικό κλάδο θα είναι καταστροφικές, ενώ θα δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο για μετεγκατάσταση και των υπόλοιπων μεταφορικών εταιριών σε γειτονικές χώρες με πολύ ευνοϊκότερες συνθήκες για την αύξηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Μία τέτοια κίνηση βέβαια θα επιφέρει άμεση μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κι επομένως μια σημαντική μείωση των εσόδων στα ταμεία της χώρας και ένα τεράστιο πλήγμα στην ελληνική οικονομία συνολικά.
Με την υιοθέτηση αυτού του μέτρου δεν μπορούμε να μιλάμε για υγιή ανταγωνισμό στον τομέα των μεταφορών δεδομένου ότι οι νέες αυξημένες τιμές του πετρελαίου κίνησης δεν θα κυμαίνονται σε ανταγωνιστικά επίπεδα με τις τιμές που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές ή μη χώρες με όλες τις καταστροφικές συνέπειες στον ελληνικό μεταφορικό κλάδο.
Θα ήταν προτιμότερο να στρέφετε την προσοχή σας και να επικεντρώνετε τις προσπάθειές σας στην υιοθέτηση μέτρων τα οποία, όχι μόνο θα επιφέρουν επιπλέον έσοδα στα ταμεία της χώρας, αλλά παράλληλα θα ενισχύσουν τις ελληνικές επιχειρήσεις που καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να παραμείνουν ενεργές.
Κάτι τέτοιο θα ήταν και η αποτελεσματικότερη οργάνωση των ελεγκτικών μηχανισμών της χώρας μας για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς που μαστίζει εδώ και χρόνια τον κλάδο μας.
Με επαρκείς και οργανωμένους ελέγχους και την αποτελεσματική επιβολή και είσπραξη προστίμων επιτόπου, όπως εξάλλου συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες, από αλλοδαπά φορτηγά που μέχρι σήμερα παρανομούν ανενόχλητα στη χώρα μας, θα είχαμε και την άμεση εισροή εσόδων στη χώρα μας αλλά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών φορτηγών έναντι των αλλοδαπών.
Ταυτόχρονα με την αύξηση του Ε.Φ.Κ. εξουσιοδοτείτε τα Κέντρα Αφορολόγητων Ειδών, Κ.Α.Ε. στα σύνορα της χώρας μας να προμηθεύουν αφορολόγητο πετρέλαιο στα αλλοδαπά φορτηγά οχήματα, συμβάλλοντας έτσι κι εσείς στον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Ενώ η χώρα μας συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά τον φάκελο παράβασης (Α.Π.2013/2038) που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την μη συμμόρφωση με την ενωσιακή νομοθεσία άρθρο 7 της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ για τους ΕΦΚ, συνεχίζοντας αδιάκοπα την διάθεση αφορολόγητων πετρελαιοειδών από την ιδιωτική εταιρεία «Κ.Α.Ε.» στα σύνορα της χώρας μας με Τρίτες χώρες.