Συνθήκες άλωσης της μεταφορικής αγοράς από μεγάλα τραστ διαμεταφορικών, εμπορικών και άλλων επιχειρήσεων, καταργώντας τις τελευταίες δικλίδες κατοχύρωσης της επαγγελματικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Έλληνα αυτοκινητιστή, χαρακτηρίζει το επίμαχο άρθρο 104 η ΟΦΑΕ, ζητώντας από το υπουργείο Μεταφορών την απόσυρσή του.
Η ανακοίνωση της ΟΦΑΕ
Στο άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο εισάγεται με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή, προκειμένου να υλοποιήσει τα μέτρα που συμφωνήθηκαν ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και στους «δανειστές», συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις, οι οποίες ολοκληρώνουν τη μνημονιακή επέλαση στο χώρο των αυτοκινητιστών, διαμορφώνουν συνθήκες άλωσης της μεταφορικής αγοράς από μεγάλα τραστ διαμεταφορικών, εμπορικών και άλλων επιχειρήσεων και καταργούν τις τελευταίες δικλίδες κατοχύρωσης της επαγγελματικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Έλληνα αυτοκινητιστή, ρίχνοντάς τον βορά στον αθέμιτο ανταγωνισμό και στα μεγάλα συμφέροντα.
Πιο συγκεκριμένα, με τις κυριότερες από τις ρυθμίσεις αυτές:
-Καταργείται το όριο του μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους για Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα που διενεργούν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές,
-Καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα,
-Επιτρέπεται απεριόριστα η διενέργεια εμπορικών μεταφορών με Φ.Ι.Χ, τα οποία εκμισθώνονται χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών,
-Καταργείται ο περιορισμός στον αριθμό των ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων, που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φορτηγό και που ως τώρα ίσχυε ο αριθμός των δύο ανά ρυμουλκό όχημα.
Η δήθεν απελευθέρωση, για της οποίας την ολοκλήρωση θριαμβολογεί η αιτιολογική έκθεση του νομοθετήματος, δεν πρόκειται να επιφέρει την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων, όπως εξαγγέλλει, αλλά τη διάλυσή τους και την υποταγή τους στον πολλαπλό αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο υφίστανται, τόσο από ορισμένα συμφέροντα διαμεταφορικών, μεταφορικώνκαι εμπορικών εταιριών, όσο και από τα Φ.Δ.Χ. τρίτων χωρών που δραστηριοποιούνται νόμιμα ή παράνομα στην Ελλάδα, ρίχνοντας τις τιμές σε βάρος των ελλήνων μεταφορέων.