Σειρά χρηματοδοτικών κινήτρων και προτάσεων, για την ανανέωση του στόλου των ελληνικών φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, κατέθεσε η ΟΦΑΕ στο υπουργείο Μεταφορών.
Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ η ανανέωση του στόλου μπορεί να επιτευχθεί:
1) Είτε με την υποβολή και επιδίωξη αιτήματος εξαίρεσης, εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 107.3.γ της Συνθήκης της ΕΕ, αυστηρά για περιβαλλοντικούς λόγους, σε συνδυασμό με την ανάδειξη της Εφοδιαστικής ως έναν από τους εννιά δυναμικούς κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας.
2) Είτε με την «έξυπνη» διατύπωση πρόσκλησης χρηματοδότησης από το ΕΠΑνΕΚ για την ανανέωση του στόλου Οδικών Μεταφορών στο πλαίσιο προγράμματος ευρύτερου τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του τομέα, συμπεριλαμβανομένων και υποδομών και λογισμικών πληροφορικής, σε άμεση συσχέτιση με δύο από τους εννέα τομείς προτεραιότητας που ενισχύονται από το ΕΠΑνΕΚ, δηλαδή το Περιβάλλον και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
«Αναφερόμενοι στην 2 η εναλλακτική, θεωρούμε ότι οι συνθήκες είναι πλέον πολύ ώριμες για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων του κλάδου για αλλαγή του στόλου, καθώς η Ελληνική Κυβέρνηση έχει κατ’ ανάλογο τρόπο αντιμετωπίσει προβλήματα χρηματοδότησης μέσων μεταφορών και σε Δημόσια Μέσα Συγκοινωνίας κατ’ εξαίρεση ισχυόντων κανονισμών της ΕΕ.
Σε κάθε δε περίπτωση δεν νοείται υποστήριξη του κλάδου των Logistics όταν τα σχετικά μέσα και κίνητρα δεν αφορούν ταυτοχρόνως τα χρησιμοποιούμενα οδικά μεταφορικά μέσα», αναφέρει η ΟΦΑΕ.
Για τον προσδιορισμό των βασικών στοιχείων της πρότασης, θα μπορούσε να εκδοθεί από τη ΓΓΒ με χρηματοδότηση και έλεγχο από το ΕΠΑνΕΚ, με τα κάτωθι ενδεικτικά χαρακτηριστικά:
-Προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου ως 200.000€
-Οριζόντια ενίσχυση 40%
-Απαραίτητη προϋπόθεση: καινούριος εξοπλισμός με όριο τις 100.000€ ανά όχημα
-Ενσωμάτωση του προτύπου ISO 39001 για τη διαχείριση της οδικής- ασφάλειας ή και του προτύπου ΕΝ ISO 14001 για την περιβαλλοντική διαχείριση – περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ως υποχρέωση για τη συμμετοχή (βαθμολογούμενο κριτήριο με υψηλό συντελεστή)
«Εκτίμησή μας είναι ότι η πρόσκληση θα πρέπει να είναι με προϋπολογισμό άνω των 70 εκατ. € (350-400 επιχειρήσεις προς άμεση ενίσχυση)», αναφέρει η ΟΦΑΕ.