Η παράταση της προθεσμίας, έως τις 31/3/17, της τοποθέτησης ABS στα «παλαιά» φορτηγά αποτελεί την κυριότερη δέσμευση που έλαβαν, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, εκπρόσωποι των ομοσπονδιών ΦΔΧ, σε συνάντηση που είχαν, στις 14/11, στο υπουργείο.
Ειδικότερα, στο θέμα της τοποθέτησης ABS και σύμφωνα με ανακοίνωση των οδικών μεταφορέων, ο κ. Σπίρτζης δεσμεύθηκε για παράταση, σε όλα τα φορτηγά, έως την 31/3/2017.
Από την 1/4/2017 έως την 31/5/2017 πρέπει να τοποθετήσουν ABS, τα φορτηγά και τα ρυμουλκά που η πινακίδα λήγει σε 0 – 1. Ακολούθως, τον 6ο και 7ο μήνα τα φορτηγά που η πινακίδα τους λήγει σε 3 – 4 και δύο αριθμοί, κάθε δύο μήνες, έως τον αριθμό 9.
Υπενθυμίζεται ότι υποχρέωση να τοποθετήσουν το σύστημα αυτό έχουν όλα τα οχήματα που κυκλοφόρησαν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από 1-1-1999 και μετά, ημερομηνία με την οποία θεσπίστηκε η υποχρέωση, από την ΕΕ, να τοποθετείται το σύστημα αυτό από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Στο ζήτημα της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου – παραλλαγμένου οδικού δικτύου, οι εκπρόσωποι του κλάδου εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στην εφαρμογή του μέτρου.
Στο ζήτημα αυτό, ο υπουργός Μεταφορών εμφανίστηκε αμετακίνητος. Ωστόσο, μετά από διεξοδική συζήτηση, σημείωσε ότι θα προβεί σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων, ώστε τα τέλη διοδίων να καταστούν πιο προσιτά στους αυτοκινητιστές Δ.Χ.
Στο ζήτημα των ενδομεταφορών (καμποτάζ), ο υπουργός δεσμεύθηκε για θέσπιση μέτρων διασφάλισης, με απαγόρευση ενδομεταφορών για 6 συν 6 μήνες, όπως προβλέπει ο κανονισμός, λόγω σοβαρής διατάραξης της αγοράς των εθνικών μεταφορών, η οποία παραβιάζεται από μεταφορικές επιχειρήσεις – κυρίως ελληνικών συμφερόντων – που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε χώρες χαμηλού κόστους, όπως στη Βουλγαρία, πραγματοποιώντας μόνιμα παράνομα καμποτάζ, χωρίς ποτέ να εξέλθουν από τη χώρα.
Επίσης, οι εκπρόσωποι του κλάδου ζήτησαν τη θεσμοθέτηση ελάχιστου κόστους μεταφοράς, που θα τεκμαίρεται από σχετική επιστημονική μελέτη, με γνώμονα την αναβάθμιση της ποιότητας της οδικής μεταφοράς, η οποία υποβαθμίζεται επικίνδυνα από μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στην αγορά, με κόμιστρα κάτω του κόστους.
Το ελάχιστο κόστος μεταφοράς θα προσδιορίζεται από το υπουργείο, με τη δημιουργία «Παρατηρητηρίου Κομίστρων», που θα παρακολουθεί τις διακυμάνσεις των τιμών που διαμορφώνουν το τελικό λειτουργικό κόστος.
Τέλος, ο υπουργός, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση των ομοσπονδιών ΦΔΧ, δέχθηκε να εφαρμοστεί και στη χώρας μας ο θεσμός της Ευρωβινιέτας.
Στην συνάντηση μετείχαν ο πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ κ. Πέτρος Σκουλικίδης, ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Μ.Ι.Φ.Α. κ. Γεώργιος Παπούλιας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φ.Δ.Χ. Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας κ. Βασίλειος Τζιμοράγκας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φ.Δ.Χ. Β. Ελλάδος κ. Δημήτριος Παντελίδης, ο πρόεδρος του Σωματείου Φ.Δ.Χ. Λαμίας κ. Απόστολος Αγγελακόπουλος και ο πρόεδρος του Σ.Α.Δ.Ο.Μ.Ν.Ε. «Ο Αγώνας» κ. Γεώργιος Πασπάτης.