Κατά γενική διαπίστωση, οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics είναι ένας αναπτυσσόμενος / υποσχόμενος κλάδος της ελληνικής οικονομίας.
Τα τελευταία χρόνια, ο ευρύτερος κλάδος των εγχώριων εμπορευματικών μεταφορών και των logistics έχει εισέλθει σε «τροχιά» έντονων αλλαγών, με επιχειρηματικές συμφωνίες και επενδυτικά πλάνα αρκετών εκατοντάδων εκατ. ευρώ, με έναν όλο και μεγαλύτερο αριθμό επενδυτών και εταιρειών ανάπτυξης ακινήτων να στρέφεται στην ανάπτυξη υποδομών διαμετακομιστικού εμπορίου και αποθήκευσης.
Dimand, Premia, Prodea, BriQ, Noval, Trastor, Trade Estates, αλλά και funds, όπως τα HIG / Streem Global, CVC, EOS κ.ά. έχουν ήδη προωθήσει ή δρομολογούν σημαντικές επενδύσεις σε εμπορευματικές υποδομές και αποθηκευτικούς χώρους.
Ωστόσο, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (έτος 2023) της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον «Δείκτη του Κύκλου Εργασιών στην Αποθήκευση και υποστηρικτές προς τη μεταφορά δραστηριότητες» εμφανίζει τον κλάδο σε ύφεση.
Σε ετήσια βάση και σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., το 2019, ο «Δείκτης Κύκλου Εργασιών» του κλάδου της αποθήκευσης παρουσίασε μέση ετήσια αύξηση 10,2% σε σχέση με το 2018, το 2020 μείωση 14,6% σε σχέση με το 2019, λόγω της εμφάνισης της πανδημίας, το 2021 αύξηση 13,6% σε σχέση με το 2020 και το 2022 εντυπωσιακή αύξηση 23,2% σε σχέση με το 2021.
Ωστόσο, το 2023 ο κλάδος πέρασε σε ύφεση, καθώς ο «Δείκτης Κύκλου Εργασιών» παρουσίασε μείωση 2,7% σε σχέση με το 2022.
Φ. Φωτ.