Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να δώσει περίοδο χάριτος 2 μηνών για την αλλαγή ταχογράφου σε ευφυή έκδοσης 2 (G2V2) σε φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία που κυκλοφορούν σε κράτη-μέλη διαφορετικά από το κράτος-μέλος ταξινόμησής τους, και επί του παρόντος είναι εξοπλισμένα με αναλογικό ή ψηφιακό μη-ευφυή ταχογράφο.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ως τις 28 Φεβρουαρίου 2025, θα γίνονται συστάσεις στους οδηγούς/χειριστές των εν λόγω οχημάτων για την υποχρέωσή τους να εξοπλιστούν με ευφυή ταχογράφο έκδοσης 2, αντί της επιβολής κυρώσεων ή ποινών.
Από την πλευρά της, η IRU χαιρετίζει την πρόταση της Κομισιόν, καθώς όπως αναφέρει η εν λόγω απόφαση «παρέχει κρίσιμη υποστήριξη στους χειριστές την οποία χρειάζονται επειγόντως».
Όπως τονίζεται, η απόφαση αυτή θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις και τους κατασκευαστές οχημάτων να αντιμετωπίσουν το ανεκτέλεστο φορτίο και να ελαχιστοποιήσουν τις διαταραχές στις διασυνοριακές μεταφορές και τις εφοδιαστικές αλυσίδες της ΕΕ.
Σύμφωνα με την IRU Director EU Advocacy, Raluca Marian,: «Αυτή είναι μια κρίσιμη και έγκαιρη απόφαση για τον κλάδο και ευχαριστούμε τον Επίτροπο Τζιτζικώστα για την ισχυρή ηγεσία και τον πραγματισμό στην αρχή της θητείας του. Αντιμετωπίζοντας τις επιχειρησιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς, οι οποίοι επέδειξαν άνευ προηγουμένου κινητοποίηση για να τηρήσουν τις νόμιμες προθεσμίες, η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη της ΕΕ απέδειξαν ξεκάθαρη κατανόηση του ζωτικού ρόλου της κινητικότητας και της εφοδιαστικής αλυσίδας στη διατήρηση της οικονομίας της Ευρώπης σε κίνηση.
Αυτή η περίοδος χάριτος όχι μόνο υποστηρίζει τη συμμόρφωση, αλλά προστατεύει επίσης την κινητικότητα της ΕΕ και διασφαλίζει την αδιάλειπτη ροή των διασυνοριακών μεταφορικών υπηρεσιών. Αυτή η απόφαση αντικατοπτρίζει μια ισορροπημένη και εποικοδομητική προσέγγιση, δίνοντας σε όλους τον απαραίτητο χρόνο για να μετασκευάσουν τα οχήματα διατηρώντας παράλληλα τη συνέχεια της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Τι σημαίνει πρακτικά η απόφαση για τον κλάδο
Σύμφωνα με την IRU, η εν λόγω απόφαση «μεταφράζεται» σε:
-Συνέχιση της επιχειρησιακής λειτουργίας: διασφαλίζεται ότι τα οχήματα μπορούν να συνεχίσουν τις διασυνοριακές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της περιόδου χάριτος, αποτρέποντας διακοπές στις εφοδιαστικές αλυσίδες της ΕΕ.
–Υποστήριξη για συμμόρφωση: παρέχεται στους μεταφορείς πρόσθετος χρόνος για την εκ των υστέρων μετασκευή οχημάτων διατηρώντας παράλληλα την πρόσβαση σε βασικές αγορές.
-Βιομηχανική συνεργασία: ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ operators, workshops και υπευθύνων χάραξης πολιτικής για την αποτελεσματική κάλυψη των νομοθετικών απαιτήσεων.