Περαιτέρω συρρίκνωση του παγκόσμιου εμπορίου, για τους επόμενους τρεις μήνες, προβλέπει το νέο Βαρόμετρο για το Παγκόσμιο Εμπόριο της DHL (GTB).
Οι συνολικές προοπτικές του εμπορίου μειώθηκαν κατά 2 μονάδες, γεγονός που σημαίνει ότι το παγκόσμιο εμπόριο συνεχίζει να χάνει τη δυναμική του, αν και ήπια σε κλίμακα.
Σύμφωνα με την έρευνα της DHL, το 2019, θα τελειώσει πιθανώς με το μέτριους ρυθμούς για το παγκόσμιο εμπόριο. Ωστόσο, «πρέπει να έχουμε κατά νου από πού προερχόμαστε: Το ταχέως αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο έχει καταστεί τα τελευταία χρόνια όπως η αναρρίχηση στο Έβερεστ. Πλέον, είμαστε στην κάθοδο, αλλά εξακολουθούμε να αναπνέουμε σε υψηλό υψόμετρο», εξηγεί ο Tim Scharwath, διευθύνων σύμβουλος της DHL Global Forwarding, Freight.
Η σταθερή, αλλά ήπια πτώση επηρεάζει αρνητικά όλες τις χώρες, πλην της Ινδίας
Από τις επτά χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα, έξι καταγράφουν ελαφρώς αρνητικές εμπορικές προοπτικές.
Η Γερμανία και η Κίνα σημείωσαν πτώση κατά 3 μονάδες, πετυχαίνοντας ένα δείκτη 45 και 42, αντίστοιχα.
Στη Γερμανία, η εξέλιξη αυτή προκαλείται κυρίως από την εξασθένηση του outlook του εμπορίου αερομεταφορών, που μειώθηκε σημαντικά κατά 7 μονάδες στις 45.
Αντίστοιχα, η επιβράδυνση του κινεζικού εμπορίου οφείλεται τόσο στο χαμηλό αεροπορικό όσο και στο θαλάσσιο εμπόριο, αφήνοντας την Κίνα με τις ασθενέστερες προοπτικές ανάπτυξης μεταξύ όλων των χωρών.
Σύμφωνα με το Βαρόμετρο, «η κάμψη μπορεί να αποδοθεί στον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ».
Όπως σημειώνεται, η Ινδία είναι η μόνη χώρα που καταφέρνει να επανέλθει σε συγκρατημένες προοπτικές ανάπτυξης, κερδίζοντας 5 πόντους, φτάνοντας τις 54 μονάδες. Σε αντίθεση με το συνεχώς ασθενές αεροπορικό εμπόριο (-4 μονάδες), το θαλάσσιο εμπόριο στον Ινδικό Ωκεανό αυξάνεται σημαντικά κατά 10 μονάδες με δείκτη που φτάνει το 60.