Το μοντέλο των logistics αλλάζει, ο εγχώριος κλάδος αναζητά λύσεις και προετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα.
Η διεθνής τάση για personalized προϊόντα και υπηρεσίες, η προσδοκία των επιχειρήσεων για βέλτιστο customer experience, η ταχύτητα και η ευελιξία που επιθυμεί ο πελάτης στις παραδόσεις και η εξέλιξη της τεχνολογίας επηρεάζουν τα logistics.
Συνάμα, η Ελλάδα – σταδιακά – αποχωρίζεται την cost-cutting αμυντική πολιτική και υιοθετεί μία πιο επιθετική προσέγγιση, καθώς φαίνεται ότι αφήνουμε πίσω την περίοδο της βαθιάς ύφεσης.
H μεσοπρόθεσμη στρατηγική logistics αναλύθηκε στο 7ο συνέδριο SOLUTIONS που παρακολούθησαν περισσότερα από 320 στελέχη της αγοράς.
Το συνέδριο διοργάνωσε το Supply Chain Institute, με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, στις 16 Οκτωβρίου, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος».
Το συνέδριο έδωσε λύσεις και τη logistics στρατηγική κατεύθυνση για το business plan της επόμενης 5ετίας. Δεκαπέντε κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, μέσα από τις ομιλίες τους και 2 round table discussions, ανέδειξαν τον “logistics δρόμο” της 5ετίας.
Ενδιαφέρον είχαν τα ευρήματα της έρευνας που έγινε σε δείγμα 1.000 καταναλωτών και έδειξε τι ζητάει ο Έλληνας καταναλωτής από τα logistics.
Συνυφασμένη με τις τάσεις ήταν και η παρουσίαση της Google, που για πρώτη φορά, εμφανίστηκε σε ένα συνέδριο logistics, μεταφέροντας τα επίκαιρα customer requests.
Ο ΣΕΒ, δια στόματος του κ. Μουσουράκη (επικεφαλής οικονομολόγο), παρουσίασε με οικονομικά στοιχεία την ανάπτυξη της χώρας.
Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών έκανε λόγο για τις μεταβολές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις καταναλωτικές συνήθειες και τη στροφή του retail προς την εξατομίκευση.
Στα συμπεράσματα του συνεδρίου αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές που θα λάβουν χώρα σε ό,τι αφορά το οικονομικό, κοινωνικό, θεσμικό, τεχνολογικό και καταναλωτικό περιβάλλον, επιβάλλουν επεμβάσεις στα Inbound logistics (BTO, Crossdocking, δυναμικές ABC), στο Warehousing (voice και visual Picking, αύξηση dispatch, ελαστικές αποθήκες) και στα Outbound Logistics (δεύτερη βάρδια, dynamic routing, 5PL και ειδικοί συνεργάτες), καταλήγοντας πως πρέπει να διαμορφωθούν συνέργειες.
Το συνέδριο παρακολούθησαν στελέχη από 134 εμπορικές, βιομηχανικές και 3PL επιχειρήσεις, ενώ μεταξύ των χορηγών επικοινωνίας ήταν το metaforespress.gr.