Είναι επίσημο. Στην εποχή των paperless εμπορευματικών μεταφορών εισέρχεται και η Ελλάδα, καθώς έγινε η 35η χώρα που προσχώρησε στην ψηφιακή έκδοση της Σύμβασης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τη μεταφορά εμπορευμάτων (e-CMR).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο Zeljko Jeftic, διευθυντής Αυτόνομων Ηλεκτρικών Μεταφορών στην Einride / αντιπρόεδρος Οχημάτων Χαμηλών Εκπομπών στην ALICE.
Υπενθυμίζεται ότι, τον Μάρτιο του 2019, διεξήχθη η πρώτη δοκιμαστική εφαρμογή της ψηφιακής διεθνούς φορτωτικής (e-CMR) στην χώρα μας από την Sarmed.
Το πιλοτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα συντονίστηκε από την ΟΦΑΕ, η οποία είναι ένα από τα 5 μέλη της IRU, που συμμετέχουν στο AEOLIX, μαζί και με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Να σημειωθεί ότι, το πρωτόκολλο e-CMR θα δώσει τη δυνατότητα στον ελληνικό κλάδο των logistics να προσφέρει ακόμα πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό.
Το e-CMR
Το έντυπο της διεθνούς φορτωτικής CMR αποτελεί επίσημο συνοδευτικό έγγραφο μιας εμπορευματικής μεταφοράς, στο οποίο συμβάλλονται ο αποστολέας, ο μεταφορέας και ο παραλήπτης.
Λειτουργεί ως αποδεικτικό για την ολοκληρωμένη διαδικασία παραλάβης/παράδοσης των εμπορευμάτων, και τηρείται από τον οδηγό εντός του οχήματος που μεταφέρει τα εν λόγω εμπορεύματα.
Με την χρήση του e-CMR, τόσο οι αποστολείς, όσο και οι μεταφορείς μπορούν να εισάγουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα μιας εμπορευματικής μεταφοράς, να τα αποθηκεύουν σε ηλεκτρονικά αρχεία και να ανταλλάσσουν δεδομένα και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.
Following joint IRU-@ofae_GR advocacy and e-CMR trials, #Greece has joined the #eCMR protocol!
e-CMR will allow the Greek #logistics sector to offer even more efficient services to its clients, both domestically and internationally.#RoadTransport https://t.co/CQsY3DYt3m
— IRU (@the_IRU) October 26, 2023
Η έγκαιρη καταγραφή των δεδομένων σημαίνει πως όλοι οι συμβαλλόμενοι λαμβάνουν άμεσα τις πληροφορίες για τα μεταφερόμενα εμπορεύματα, έτσι ώστε κάθε απαιτούμενη ενέργεια, όπως η τιμολόγηση, η λήψη μέτρων έκτακτης ανάγκης κ.λπ. θα μπορεί να λαμβάνει χώρα ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος.
Με την ψηφιοποίηση των εγγράφων μειώνεται το αντίκτυπο του διεθνούς εμπορίου στο περιβάλλον, με την λιγότερη χρήση χαρτιού και την ελαχιστοποίηση των αναγκών αρχειοθέτησης.
Επίσης, περιορίζει το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και μπορεί να εφαρμοστεί ταυτόχρονα σε πλατφόρμες διαθέσιμες σε πολλές γλώσσες για την απρόσκοπτη διεθνή λειτουργία τους.