Μείωση 12,3% του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, καταγράφηκε το δ’ τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 85.829,1 χιλιάδες τόνους κατά το δ’ τρίμηνο του 2018, έναντι 97.829,5 χιλ. τόνων το δ’ τρίμηνο του 2017.
Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 7.413.563,3 χιλ., σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το 2017, οπότε είχαν ανέλθει σε 7.163.551,0 χιλ.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, η παρατηρούμενη μείωση οφείλεται κυρίως στην κατηγορία «Στερεά χύμα».
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, η πιο σημαντική αύξηση οφείλεται στην κατηγορία «Στερεά χύμα», ενώ την πιο σημαντική μείωση παρουσίασε η κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες».
Σε επίπεδο γεωγραφικής περιοχής, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, ένα ποσοστό 46,3% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση 30,7% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2017.
Αύξηση παρουσιάστηκε στις φορτώσεις που έγιναν στις λοιπές μεγάλες γεωγραφικές περιοχές της χώρας.
Σε επίπεδο στοιχείων εκφορτώσεων κατά γεωγραφική περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 46,2%) πραγματοποιήθηκαν στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας μείωση 30,8% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2017.
Αύξηση παρουσιάστηκε στις εκφορτώσεις που έγιναν στις λοιπές μεγάλες γεωγραφικές περιοχές.