Μείωση του βάρους των φορτίων-εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα παρατηρήθηκε, το 2016, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2016 με φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης ανήλθε σε 304.685,57 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 8,36% σε σύγκριση με το 2015 και τα τονοχιλιόμετρα σε 7.107.923,01 χιλ., σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2015 κατά 4,96%.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά Δημόσιας Χρήσης ανήλθε σε 105.575,83 χιλ. τόνους και τα τονοχιλιόμετρα σε 17.452.231,28 χιλ., σημειώνοντας αύξηση 20,61% και 34,34% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2015.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) το 2016 παρατηρείται αύξηση 19,65% στην κατηγορία «Υγρά χύμα» και 11,72% στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες».
Μείωση παρουσιάζεται στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 84,12% και στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» κατά 52,76%.
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά η Αττική και η Δυτική Ελλάδα.
Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.