Το κόστος της μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη έχει αυξηθεί αισθητά τόσο οδικώς, όσο διά θαλάσσης και σιδηροδρόμου, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγαν European Association of Vehicle Logistics (ECG) και PwC Austria.
Η έρευνα κατηγοριοποιεί σε τέσσερα τμήματα την εφοδιαστική αλυσίδα (οδικό, θαλάσσιο, σιδηρόδρομο και συνδυαστικά) σε οκτώ αντιπροσωπευτικές ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Ισπανία, Σουηδία και Ην. Βασίλειο).
Με βάση τους παράγοντες κόστους FVL (Finished Vehicle Logistics) ανά τμήμα logistics, επιλεγμένες χώρες και αντιπροσωπευτικές πηγές δεδομένων, ο δείκτης κόστους FVL διαμορφώνεται στο 153,9.
Σύμφωνα με την έρευνα, το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι το κόστος έχει αυξηθεί κατά 53,9% από τον Ιανουάριο του 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2022.
Αναλυτικότερα, για τα τέσσερα τμήματα προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα:
Logistics – οδικές μεταφορές: Ο δείκτης κόστους FVL στις οδικές μεταφορές ανέρχεται σε 132,8, ο οποίος αποτυπώνει μια συνολική αύξηση κόστους κατά 32,8% μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Σεπτεμβρίου 2022. Η μεγάλη έλλειψη οδηγών βαρέων φορτηγών στην Ευρώπη, η αύξηση των μισθών των οδηγών και η άνοδος της τιμής του ντίζελ –αύξηση κατά μέσο όρο 69% μέσα στο 7μηνο του 2022– επηρέασε σημαντικά την εξέλιξη του κόστους.
Logistics – θαλάσσιες μεταφορές: Ο δείκτης κόστους FVL στις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχεται σε 213,7, ο οποίος αποτυπώνει συνολική αύξηση του κόστους κατά 113,7% μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Σεπτεμβρίου 2022. Αυτή η σημαντική αύξηση κόστους προκαλείται κυρίως την κατάσταση της αγοράς στα πλοία μεταφοράς οχημάτων και φορτηγών (PCTC) και στο κομμάτι μεταξύ προσφοράς-ζήτησης, που οδηγεί τις τιμές ναύλωσης πλοίων PCTC σε υψηλό ιστορικό όλων των εποχών, καθώς και σε συνεχώς αυξανόμενα asset values των νεότευκτων πλοίων PCTC.
Logistics – σιδηροδρομικές μεταφορές: Ο Δείκτης Κόστους FVL στον σιδηρόδρομο ανέρχεται σε 124,2, ο οποίος δείχνει συνολική αύξηση του κόστους κατά 24,2% μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Σεπτεμβρίου 2022. Μεταξύ άλλων παραγόντων, το εργασιακό κόστος, η τιμή των καυσίμων και τα σιδηροδρομικά περιουσιακά στοιχεία επηρέασαν έντονα τις εξελίξεις στη διαμόρφωση του κόστους.
Logistics – συνδυασμένες μεταφορές: Ο δείκτης κόστους FVL στο κομμάτι αυτό ανέρχεται σε 121,4, καταγράφοντας συνολική αύξηση κόστους κατά 21,4% μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Σεπτεμβρίου 2022. Το γεγονός αυτό συνδέεται κατά ένα μεγάλο βαθμό με το σύνθετο κόστος χώρων (αποθηκών) και εργασίας, που είναι μεταξύ των παραγόντων που συνδέονται συχνά με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, και ως εκ τούτου κατέγραψε μεγάλη μεταβλητότητα κατά την εξεταζόμενη περίοδο.
Σύμφωνα τα παραπάνω σημεία, το κόστος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών έχει σημειώσει υπερδιπλάσια άνοδο από αυτό των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών και κατά 9,6% περισσότερο από αυτό των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ