Τριτοκοσμική χαρακτηρίζει την κατάσταση στο Βοτανικό ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) Παναγιώτης Βλαχογιώργης, επιρρίπτοντας ευθύνες στη Πολιτεία για εγκατάλειψη της περιοχής.
Παράλληλα, στην συνέντευξη που παραχώρησε στο metaforespress.gr, υπογραμμίζει ότι η ΠΕΕΔ έχει ζητήσει τη μαζική μετεγκατάσταση του κλάδου σε άλλο χώρο, με σωστές και σύγχρονες υποδομές, όπως π.χ. το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο.
Ξέχωρα από τη θεσμική του ιδιότητα, ο κ. Βλαχογιώργης διατελεί πρόεδρος της Vlachogiorgis Transport και διευθύνων σύμβουλος της ANT Logistics & Forwarding.
Οι δυο εταιρείες έκλεισαν, το 2016, με άνοδο κύκλου εργασιών και διακινούμενου όγκου. Η βελτίωση των μεγεθών έχει να κάνει, μεταξύ άλλων, με την επίτευξη συνεργασιών με νέους αντιπροσώπους και την ενίσχυση της παρουσίας σε περισσότερους νομούς.
Στο επίπεδο των αναπτυξιακών στόχων και επενδύσεων, ο κ. Βλαχογιώργης προαναγγέλλει δυναμική έμφαση στα city logistics, καθώς έχει προγραμματισθεί η προμήθεια 15 φορτηγών τύπου βαν για αστικές διανομές, κυρίως για ψυχόμενο φορτίο και τρόφιμα.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Έχετε αναλάβει καθήκοντα γενικού γραμματέα στην ΠΕΕΔ. Υπάρχουν θεσμικά αιτήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης; Τι γίνεται με την «περιβόητη» μετεγκατάσταση από τον Βοτανικό;
-Υπάρχουν πολλά θέματα ανοιχτά, δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν «ευήκοα ώτα» στους συσχετιζόμενους φορείς (Υπουργεία, Δήμοι, Περιφέρειες).
Η κατάσταση στον Βοτανικό είναι τριτοκοσμική και για αυτήν την εικόνα ευθύνεται αποκλειστικά η Πολιτεία, διότι το σχέδιο διπλής ανάπλασης έχει μείνει στα χαρτιά. Ο Δήμος Αθηναίων έχει αφήσει την περιοχή στο έλεος της, χωρίς καθαριότητα και αστυνόμευση.
Αποκορύφωμα της ανύπαρκτης οργάνωσης είναι η εγκατάσταση ενός μεγάλου αριθμού μεταναστών στην περιοχή, χωρίς την ύπαρξη βασικών υποδομών για μια αξιοπρεπή διαβίωση αυτών των ανθρώπων. Αυτό δημιούργησε κάποια αυτονόητα αρνητικά επακόλουθα και «πονοκέφαλο» σε εμάς που εργαζόμαστε, το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μας, σε αυτή την περιοχή.
Ως ΠΕΕΔ, εκπροσωπώντας 300-400 εταιρείες μονάχα στο Βοτανικό, έχουμε ζητήσει, εδώ και πολλά χρόνια, τη μαζική μετεγκατάσταση σε άλλο χώρο, με σωστές υποδομές, όπως π.χ. το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο.
-Πως έκλεισε το 2016 για την Vlachogiorgis Transport και την ANT Logistics & Forwarding;
-Με επιλεκτικές επενδυτικές κινήσεις και εφαρμόζοντας οικονομίες κλίμακας κλείσαμε την εφετινή χρονιά, με θετικό πρόσημο σε επίπεδο εσόδων και διακινούμενου όγκου. Επιτύχαμε άνοδο του κύκλου εργασιών, τόσο στην Vlachogiorgis Transport, όσο και στην ANT Logistics & Forwarding.
Στον τομέα της Διανομής διευρύναμε το μερίδιο αγοράς μας, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο των πελατών, κυρίως επειδή αρκετές εταιρείες αποφάσισαν να κάνουν outsource τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Ενισχύσαμε σημαντικά την παρουσία μας, μέσω αντιπροσώπων, σε αρκετούς νομούς της χώρας και πλέον, με συνολικό στόλο 100 φορτηγών (ιδιόκτητα, συν των αντιπροσώπων),παρέχουμε υπηρεσίες σε 19 νομούς, με στόχο περαιτέρω ανάπτυξη στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Παράλληλα, ιδρύσαμε υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη, όπου προσεγγίσαμε ένα μεγάλο πελατολόγιο από τη Β. Ελλάδα.
Στον τομέα της Αποθήκευσης, η άνοδος του κύκλου εργασιών ξεπέρασε το 35%, καθώς προσελκύσαμε αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στον τομέα της Διεθνούς Μεταφοράς, επεκτείναμε τις δραστηριότητές μας, μέσω αντιπροσώπων, στη Σερβία και την Κύπρο.
-Σε επίπεδο επενδύσεων; Τρεχουσών και μελλοντικών;
-Υλοποιήσαμε τους στόχους που είχαμε θέσει, εδώ και δύο χρόνια, προχωρώντας στη δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοματοποιημένου συσκευαστηρίου στις εγκαταστάσεις μας στον Ασπρόπυργο, προκειμένου να γίνουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικοί.
Υποστηρίζουμε πλήρως τη συσκευασία προσφορών (πακέτα δώρων, δυο ή περισσότερα τεμάχια, ίδιοι ή διαφορετικοί κωδικοί), συσκευασίες promotion και προσθήκη επιπλέον πληροφοριών στην ήδη υπάρχουσα συσκευασία.
Παρέχουμε μια πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών από συσκευασίες σε δίχτυ, ετικετοποίηση, επικόλληση ετικετών, εκτύπωση σε μπουκάλι, αλουμίνιο, χαρτόνι, ζελατίνα, θερμοσυρρίκνωση και πολλά άλλα. Ταυτόχρονα, εξυπηρετώντας αρκετούς πελάτες στο χώρο του επίπλου και προκειμένου αυτοί να απολαμβάνουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες, έχουμε δημιουργήσει ένα τμήμα συναρμολόγησης, με καταρτισμένους τεχνίτες.
Για το 2017 και, με έμφαση στα city logistics, προγραμματίζουμε, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση ιδιόκτητου στόλου οχημάτων. Σε πρώτη φάση, θα προμηθευτούμε 15 βανάκια για αστικές διανομές, κυρίως για ψυχόμενο φορτίο και τρόφιμα.
Επιδίωξη αποτελεί το e-shop και το delivery προϊόντων super market, έπειτα από την επίτευξη σχετικής συνεργασίας με αλυσίδα του κλάδου. Παράλληλα, στον τομέα της διεθνούς μεταφοράς, στοχεύουμε σε επέκταση και σε άλλες αγορές του εξωτερικού.
-Γενικότερα, είστε αισιόδοξος για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και διαμεταφορές; Συμβάλλουν σε πιθανή άνοδο μεγεθών οι ιδιωτικοποιήσεις λιμένων, σιδηροδρόμου, κτλ.;
– Όντως, υπάρχουν ευκαιρίες και «σημάδια» για τη βελτίωση των μεγεθών του κλάδου. Η εθνική μεταφορά μπορεί να πάει καλύτερα, διότι και οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην αγορά, δεν μπορούν να παράσχουν τις υπηρεσίες και την «ευελιξία» των ελληνικών εταιρειών, που μπορούν να διακινήσουν φορτία, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Επίσης, η οδική μεταφορά θα αναβαθμιστεί, όχι μόνο λόγω πιθανής ανόδου των εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά -αύριο και σε Θεσσαλονίκη-, αλλά με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
Σε αυτό το σημείο, πρέπει να τονίσω πως, αν η πολιτική διοδίων καταστεί πιο προσιτή στα φορτηγά, τότε σίγουρα και οι χρόνοι διακίνησης των εμπορευμάτων θα είναι σαφώς πολύ καλύτεροι.
Τέλος, εάν το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο και όχι μόνο, μετατραπεί σε κέντρο μεταποίησης και όχι απλά σε κέντρο transit εμπορευμάτων, τότε η προστιθέμενη αξία στην εγχώρια οικονομία θα μεγιστοποιηθεί.
Βέβαια, όλα τα ανωτέρω, χρειάζονται ένα σταθερό φορολογικό και οικονομικό πλαίσιο, το οποίο, όχι μόνο εκλείπει τα τελευταία χρόνια, αλλά αντί να προάγει την υγιή επιχειρηματικότητα, την καταρρακώνει.