O πληθωρισμός, η εξασθένηση της ζήτησης και ο πόλεμος στην Ουκρανία οδηγούν σε “θυελλώδεις” εξελίξεις στις τιμές των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως αποκαλύπτει η νέα έκθεση των Ti / Upply / IRU Road Freight Freight Rate Benchmark για το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ο «Ευρωπαϊκός Δείκτης Οδικών Κομίστρων» έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 121 μονάδων το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 6,1 μονάδων σε τρίμηνο και 13,1 μονάδων σε ετήσια βάση.
Όπως αναφέρεται, ο πληθωρισμός διευρύνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, φτάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ 8,6% στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο, επιβαρύνοντας το κόστος και τη ζήτηση.
Επίσης, εάν και οι τιμές του ντίζελ ποικίλλουν ανά χώρα, παρέμειναν υψηλές τον Ιούλιο και ήταν 69% πάνω από τα επίπεδα του Ιανουαρίου.
Οι παράγοντες που διαμορφώνουν τα υψηλά κόμιστρα
-Πόλεμος στην Ουκρανία: Μετά την εισβολή στην Ουκρανία, τον Μάρτιο, η τιμή του ντίζελ της ΕΕ-27 εκτινάχθηκε κατά 69% από το επίπεδο του Ιανουαρίου.
-Εξασθένηση της ζήτησης: Πολλοί δείκτες υποδηλώνουν εξασθένηση της ζήτησης για τις ευρωπαϊκές οδικές εμπορευματικές μεταφορές, με τη μείωση της δραστηριότητας σε όλες τις μεγάλες οικονομίες και τους ρυθμούς πληθωρισμού να επιβαρύνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.
-Αυξάνεται ο πληθωρισμός: Ο πληθωρισμός αυξάνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και έφτασε σε υψηλό ρεκόρ 8,6% στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Ισπανία σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο με άνοδο τιμών 10,2%, υψηλότερη από τις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες της Γερμανίας (7,9%), της Γαλλίας (5,8%), της Ιταλίας (8%) και του Ηνωμένου Βασιλείου ( 9,1%).
-Ελλείψεις οδηγών: Η έλλειψη επηρεάζει ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο. Η Γερμανία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση, με εκτιμώμενη έλλειψη από 50.000 έως 80.000 οδηγών φορτηγών.