Σε έκτακτο πανελλαδικό συμβούλιο προχωρούν οι ομοσπονδίες του κλάδου των οδικών μεταφορέων, εκφράζοντας την αντίδραση του κλάδου στην περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς των ΦΔΧ που προβλέπει το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 104 καταργούνται διατάξεις που διέπουν την άσκηση της δραστηριότητας του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του ν/σ, μεταξύ άλλων:
– Καταργείται ο περιορισμός της διενέργειας διεθνών μεταφορών μόνο με ΦΔΧ μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και η διάκριση των μεταφορέων σε παλαιούς και νέους, προκειμένου να υπαχθούν όλοι σε ενιαίους κανόνες πρόσβασης και άσκησης του επαγγέλματος.
– Καταργείται ο περιορισμός της θέσης σε κυκλοφορία συγκεκριμένου αριθμού ρυμουλκουμένων ή ημι-ρυμουλκούμενων οχημάτων ανά ρυμουλκό, έτσι ώστε να γίνεται βέλτιστη αξιοποίηση του στόλου των ΦΔΧ.
– Παρέχεται μεγαλύτερη ευχέρεια μίσθωσης ΦΙΧ και βέλτιστη αξιοποίηση του στόλου των ΦΙΧ. Συγκεκριμένα είναι δυνατή η μίσθωση οποιασδήποτε κατηγορίας ΦΙΧ, με την προϋπόθεση ότι το φορτηγό είναι κατάλληλο για τις διενεργούμενες μεταφορές από τον μισθωτή.
Σύμφωνα με τον ΠΣΧΕΜ, «στη διάταξη νόμου που προωθεί η κυβέρνηση με ένα άρθρο και τροποποιεί το νόμο 3887/10, καθώς και άλλους νόμους και διατάξεις που έβαζαν φραγμό στην αυθαιρεσία και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, οδηγείται ο κλάδος στη χρεωκοπία και τον αφανισμό».