Σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων στις συνοριακές διελεύσεις ζητά, από την ελληνική κυβέρνηση, η ΟΦΑΕ, με στόχο – όπως υποστηρίζει – τη διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών.
Η ΟΦΑΕ, στην επιστολή της προς τα υπουργεία Μεταφορών, Ανάπτυξης και Υγείας, τονίζει πως τα μέτρα, τα οποία είχαν ως σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του COVID 19 και τον έλεγχο της εισόδου των ταξιδιωτών στη χώρα, δημιούργησαν πολλές δυσκολίες και προβλήματα στην ομαλή ροή των εμπορευματικών μεταφορών.
Στην επιστολή γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην απαγόρευση των συνοριακών διελεύσεων κατά τις νυχτερινές ώρες και τις άσκοπες, όπως υποστηρίζει η Ομοσπονδία, χρονοκαθυστερήσεις στην παράδοση των εμπορευμάτων.
Τα βασικά σημεία της επιστολής της ΟΦΑΕ
-Ζητούμε να εξετάσετε πλέον την σταδιακή χαλάρωση όλων των μέτρων που έχει επιβάλλει η ελληνική Κυβέρνηση σε σχέση με την διενέργεια συνοριακών διελεύσεων και πάντα με σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19.
Πιο συγκεκριμένα, έχοντας πλέον μπει στο φθινόπωρο και ενώ έχει περιοριστεί στο ελάχιστο η μετακίνηση των τουριστών προς την Ελλάδα, θα θέλαμε να επανεξετάσετε όλα τα μέτρα περιορισμού των συνοριακών διελεύσεων καθώς παρεμποδίζουν την ομαλή διενέργεια των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, δημιουργώντας χρονοκαθυστερήσεις στις συνοριακές διελεύσεις – και κατ’επέκτασην κίνδυνο αλλοίωσης ευπαθών εμπορευμάτων – και πρόσθετο διοικητικό βάρος στις εταιρείες μεταφορών και στους οδηγούς τους, με σκοπό την σταδιακή άρση τους και την απρόσκοπτη διεθνή εμπορευματική ροή.
-Αρχικά, θα θέλαμε να ζητήσουμε την επαναφορά της 24ωρης δυνατότητας συνοριακών διελεύσεων από τα βασικά χερσαία σύνορα της χώρας (Κρυσταλλοπηγή, Κακαβιά, Ευζώνους, Ορμένιο, Κήπους), καθώς η απαγόρευση των συνοριακών διελεύσεων από τις 23:00 έως τις 07:00 που καθοριστήκε με την ως άνω ΚΥΑ, δημιουργεί άσκοπες χρονοκαθυστερήσεις στην συνοριακή διέλευση των φορτηγών, την παράδοση των εμπορευμάτων, καθώς το βράδυ βρίσκονται ακινητοποιημένα και τις πρωινές ώρες παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Αξίζει να σημειωθεί, πως στους Ευζώνους κάθε πρωί, αφού ξεκινήσουν οι συνοριακές διελεύσεις και στη συνέχεια η κανονική λειτουργία του Τελωνείου, χρειάζονται 3-4 ώρες προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλή ροή των οχημάτων, η οποία αναγκαστικά διακόπτεται και πάλι στις 23:00 κάθε βράδυ.
-Επιπλέον, συνεχίζονται τα προβλήματα στους Κήπους Έβρου, τα οποία σας παραθέσαμε με την υπ’αριθμόν πρωτ. Α12/0646/11.08.20 επιστολή μας, όπως η έναρξη λειτουργίας του Τελωνείου μετά τις 9πμ κάθε πρωί, καθώς και τα φαινόμενα παραβίασης τελωνειακών σφραγίδων των οχημάτων από παράνομους μετανάστες που βρίσκονται συγκεντρωμένοι στην γύρω περιοχή, ενώ συνολικά ο μέσος χρόνος διέλευσης του συγκεκριμένου συνόρου κατά τις ημέρες αιχμής ανέρχεται στις 48ώρες!
Γενικά, το συγκεκριμένο μέτρο έχει επιφέρει αρκετές δυσκολίες και κανένα όφελος για την προστασία της δημόσιας υγείας, καθώς κανένας δειγματοληπτικός υγειονομικός έλεγχος δεν γίνεται καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας και σε κανένα χερσαίο συνοριακό σημείο διέλευσης της χώρας μας, με εξαίρεση τον Προμαχώνα και την Κακαβιά.
-Παράλληλα, η υποχρέωση υποβολής PLF και από τους οδηγούς διεθνών μεταφορών αποτελεί ένα πρόσθετο διοικητικό βάρος, καθώς οι οδηγοί περνούν τα σύνορα της χώρας μας κατά μέσο όρο ανά 9-10 ημέρες ο κάθε ένας, ενώ με τα στοιχεία του οχήματος και τα συνοδευτικά έγγραφα των εμπορευμάτων, έτσι κι αλλιώς είναι καταγεγραμμένοι και τα στοιχεία τους είναι προσβάσιμα.
Αντιθέτως, η εφαρμογή για την υποβολή του PLF είναι σχεδιασμένη για τις ανάγκες των τουριστών που επισκέπτονται την χώρα μας, και μόνο, και δεν είναι φιλική στην χρήση για την περίπτωση των οδηγών.