«Κατεβάζει ταχύτητα» η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς οδικών εμπορευματικών μεταφορών το 2023, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 1,1% σε πραγματικούς όρους, φτάνοντας σε αξία τα 389,338 εκατ. ευρώ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα παραπάνω καταγράφονται στη νέα έρευνα του Transport Intelligence (Ti), που τιτλοφορείται «European Road Freight Transport Market Forecasts 2023».
Σύμφωνα με το Ti, βασικά εμπόδια για την ανάπτυξη της αγοράς το 2023 θα αποτελέσουν ο αυξανόμενος πληθωρισμός, η ενεργειακή κρίση, ο κίνδυνος της ύφεσης και οι προκλήσεις της μεταποίησης.
Όλα τα παραπάνω θα επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της θα επηρεάσει τη ζήτηση για οδικές μεταφορές.
Η αύξηση του ΑΕΠ στην προηγμένη Ευρώπη προβλέπεται να μειωθεί από 3,2% το 2022 σε μόλις 0,6% το 2023-μια αναθεώρηση επί τα χείρω κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες από τις προβλέψεις του ΔΝΤ τον περασμένο Ιούλιο.
Αντίστοιχη η εικόνα και στις αναδυόμενες οικονομίες της Ευρώπης, όπου η ανάπτυξη προβλέπεται επίσης να υποχωρήσει από 4,3% το 2022 σε 1,7% το 2023.
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής ευρωπαϊκή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα επιβραδυνθεί το 2023, ωστόσο εκτιμάται από το Ti ότι η επιβράδυνση θα είναι πιο έντονη στο εγχώριο τμήμα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ειδικότερα, η εγχώρια ευρωπαϊκή αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να αναπτυχθεί μόνο κατά 0,7% σε πραγματικούς όρους, ενώ η συνολική ευρωπαϊκή διεθνής αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να σημειώσει ανάπτυξη 2,1% το 2023.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ