Η DB Schenker επεκτείνει τις “πράσινες” θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, εξασφαλίζοντας τη χρήση 12.000 μετρικών τόνων βιοκαυσίμου στην κατηγορία του ενοποιημένου φορτίου, του Less-than-container-load (LCL), του full-container-load (FCL) και των εμπορευματοκιβωτίων – ψυγείων από την MSC Mediterranean Shipping Company.
Ειδικότερα, η ποσότητα βιοκαυσίμου που θα αποκτηθεί είναι αρκετή για να εξοικονομήσει επιπλέον 35.000 μετρικούς τόνους ισοδυνάμων CO2 (CO2e) σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής (well-to-wake) στην αγορά. Τουλάχιστον 30.000 TEU θα μεταφερθούν εντός του 2023 με καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2, ανάλογα με τον τρόπο χρήσης του καυσίμου κατά τη πλοήγηση.
Η συμφωνία αγοράς, που υπογράφηκε αυτόν τον μήνα, αντιπροσωπεύει μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες carbon-insetting βιοκαυσίμων μεταξύ ενός freight forwarder και μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Επίσης, καθορίζει τη χρήση πιστοποιημένων βιώσιμων βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς -που προέρχονται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι- αντί για συμβατικά ορυκτά καύσιμα πλοίων.
Οι 12.000 μετρικοί τόνοι συστατικού βιοκαυσίμου θα αναμειχθούν κατά 20% και 30%, με αποτέλεσμα περίπου 50.000 μετρικοί τόνοι μικτού βιοκαυσίμου να χρησιμοποιηθούν στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, «η συμφωνία επιτρέπει στην DB Schenker να προσφέρει στους πελάτες της ένα εκτός ραφιού προϊόν που επιτρέπει την καθαρή, χωρίς εκπομπές θαλάσσια μεταφορά του».
Αξίζει να αναφερθεί ότι, το βιοκαύσιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τακτικές θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων χωρίς προσαρμογή των υποδομών ενός πλοίου ή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το MSC Biofuel Solution έχει σχεδιαστεί για να είναι μια win-win προσέγγιση για μετάβαση από τη σκέψη στην πράξη.
Β. Βεγιάζη