Στο αποκορύφωμα βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εκπροσώπων των οδικών μεταφορέων και του υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να τροποποιηθεί ή και αποσυρθεί το άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο – όπως υποστηρίζουν – οι αυτοκινητιστές διαμορφώνει συνθήκες άλωσης της μεταφορικής αγοράς από μεγάλες διαμεταφορικές, εμπορικές και άλλες επιχειρήσεις, “καταργώντας τις τελευταίες δικλίδες κατοχύρωσης της επαγγελματικής και οικονομικής αυτοτέλειας του Έλληνα αυτοκινητιστή”.
Το προεδρείο της ΟΦΑΕ απέστειλε επιστολή στον Πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, ενώ αντιπροσωπεία οδικών μεταφορέων, με επικεφαλής τον ΠΣΧΕΜ, είχε συνάντηση με τον ΓΓ του Υπουργείου Μεταφορών Θ. Βούρδα, ο οποίος δεσμεύτηκε να μεταφέρει το αίτημα στον υπουργό Χρ. Σπίρτζη, με τους αυτοκινητιστές να ζητούν την απόσυρση του άρθρου.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 104 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο εισάγεται με τη διαδικασία του επείγοντος στη Βουλή, προκειμένου να υλοποιήσει τα μέτρα που συμφωνήθηκαν ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και στους δανειστές, συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις, όπως:
– Καταργείται το όριο του μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους για Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα που διενεργούν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές,
– Καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα,
– Επιτρέπεται απεριόριστα η διενέργεια εμπορικών μεταφορών με Φ.Ι.Χ, τα οποία εκμισθώνονται χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών,
– Καταργείται ο περιορισμός στον αριθμό των ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων, που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φορτηγό και που ως τώρα ίσχυε ο αριθμός των δύο ανά ρυμουλκό όχημα.