Αναστολή κινητοποιήσεων για 2 μήνες αποφάσισαν τα φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, στην πανελλαδική γενική συνέλευση του κλάδου, που διεξήχθη πριν από λίγες ημέρες.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο «τραπέζι» είχε τεθεί η πρόταση για διεξαγωγή 24ωρης απεργίας, στις 8/7/2017, ως μια πρώτη πράξη αντίδρασης στη ψήφιση του άρθρου 104 του πολυνομοσχεδίου, που απελευθερώνει περαιτέρω τον κλάδο, αλλά και κατά της εφαρμογής της απαγόρευσης διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Μετά την τοποθέτηση του προέδρου του ΠΣΧΕΜ Πέτρου Σκουλικίδη, την ανταλλαγή θέσεων και απόψεων των μελών της γενικής συνέλευσης, αποφασίστηκε, με οριακή πλειοψηφία, η αναστολή της κινητοποίησης για δυο μήνες.
Η αναστολή αποφασίσθηκε για δύο λόγους, κυρίως για τις αρνητικές συνέπειες που θα επέφερε στις εμπορευματικές μεταφορές την τουριστική περίοδο, αλλά και για την διεξαγωγή νέων διαπραγματεύσεων με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, με το άρθρο 104, επανέφερε και επέκτεινε τις προηγούμενες καταστροφικές διατάξεις για την απελευθέρωση του κλάδου, οι οποίες – σε συνδυασμό – με τις νέες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις, βάζουν οριστικά ταφόπλακα στις προσπάθειες για επιβίωση και ανάπτυξη», ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, προαναγγέλλοντας σειρά δράσεων.
Οι ενέργειες του ΠΣΧΕΜ και των συνεργαζόμενων ομοσπονδιών έχουν ως ακολούθως:
-Κατατέθηκε νέα αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο Επικρατείας για την απαγόρευση της διέλευσης φορτηγών στους παράδρομους. Τα φορτηγά ζητούν να μην ισχύσει η απαγόρευση κυκλοφορίας, μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ακυρώσεως.
-Στο ασφαλιστικό, έχει υποβληθεί αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο Επικρατείας, σε συνεργασία με την ΓΣΕΒΕΕ, την ΕΣΕΕ, κ.λπ.
Στο ασφαλιστικό, εκτός της αίτησης ακυρώσεως, έχει εκπονηθεί επιστημονική μελέτη που αποδεικνύει, σύμφωνα με το ΠΣΧΕΜ, τις καταστροφικές συνέπειες που έχει το νέο ασφαλιστικό/φορολογικό νομοσχέδιο στο κλάδο των οδικών μεταφορέων.
«Την μελέτη αυτή, την έχουμε προωθήσει σε όλους τους αρμόδιους φορείς της χώρας, καθώς και στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και διεκδικούμε την κατάργησή τους», αναφέρουν στελέχη του ΠΣΧΕΜ.
-Ανάλογη νομική προσπάθεια θα διεξαχθεί και για το άρθρο 104. Το εν λόγω άρθρο, σύμφωνα με στελέχη του ΠΣΧΕΜ, περιέχει σειρά διατάξεων που απελευθερώνουν περαιτέρω τον κλάδο (εθνικές μεταφορές, τονάζ, μισθώσεις, ελκυστήρες), «γκρεμίζοντας», όχι μόνο την αξία των αδειών, οι οποίες είναι ήδη στο ναδίρ, αλλά τις προοπτικές βιωσιμότητας των μικρών και μικρομεσαίων οδικών μεταφορέων.
Παράλληλα, το ΠΣΧΕΜ και οι συνεργαζόμενες ομοσπονδίες, οι οποίες ζητούν συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, τάσσονται υπέρ της εφαρμογής των αναλογικών διοδίων και της ευρωβινιέτας, αλλά και της εντατικοποίησης των ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, σε συνδυασμό με την απαγόρευση διεξαγωγής ενδομεταφορών από αυτά.