Ποιοι είναι οι «αιμοδότες» της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας; Ειδικά, τους χειμερινούς μήνες τα φορτηγά.
Με αφορμή των αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών από την Αδριατική, στελέχη της ΟΦΑΕ υπογραμμίζουν, εκ νέου, την ανάγκη υιοθέτησης πιο ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής για τα ελληνικά φορτηγά.
Όπως επισημαίνουν, τα εισιτήρια στη γραμμή Ελλάδα – Ιταλία είναι πολύ ακριβά, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος μεταφοράς.
Το παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι ότι αυτό ισχύει μόνο για τους Έλληνες μεταφορείς. Για τους αλλοδαπούς υπάρχουν σημαντικά «πακέτα» προσφορών, που μειώνουν τις τιμές κατά 30% – 35%, χωρίς να υπάρχει κάποιος αξιοσημείωτος λόγος.
Η άνιση αυτή μεταχείριση μειώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των Ελλήνων μεταφορέων και, κατά συνέπεια, την βιωσιμότητα του κλάδου.
Η ΟΦΑΕ έχει ζητήσει, κατ’ επανάληψη, από την Πολιτεία την άμεση παρέμβασή της, προκειμένου να απαλειφθεί η άνιση μεταχείριση.
Παράλληλα, εξακολουθεί να υφίσταται η επιβάρυνση από τον επίναυλο καυσίμων σε υψηλό επίπεδο, παρά τη μείωση των τιμών του πετρελαίου, σε σχέση με τις περιόδους κορύφωσής του.
Σύμφωνα με επαγγελματίες αυτοκινητιστές, η μονή διαδρομή Ηγουμενίτσα – Μπάρι κοστίζει 470 ευρώ, Πάτρα – Μπάρι 560 ευρώ, και Πάτρα ή Ηγουμενίτσα – Ανκόνα 870 ευρώ (το Σάββατο 1.200 ευρώ).
Φ. Φωτ.