Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022 δημοσίευσε ο όμιλος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn), με τη θυγατρική της DB Schenker να επιτυγχάνει τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία της.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Παρά τα προβλήματα στις επιβατικές μεταφορές λόγω Covid-19, του πολέμου στην Ουκρανία και της απότομης ανόδου του πληθωρισμού, ο όμιλος DB ολοκλήρωσε το 2022 με καθαρά λειτουργικά κέρδη.
Τα λειτουργικά κέρδη (προσαρμοσμένα EBIT) βελτιώθηκαν σε σύγκριση με το 2021 -που επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον κορωνοϊό- κατά περίπου 2,8 δισ. ευρώ σε σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ.
Το 2022, τα έσοδα του ομίλου (προσαρμοσμένα) αυξήθηκαν κατά 19,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος σε περίπου 56,3 δισ. ευρώ – το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ.
Υπενθυμίζεται ότι, όσο το 2020 όσο και το 2021, με την πανδημία ο όμιλος DB σημείωσε ζημιές αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Όπως επισημαίνεται, η θετική οικονομική εικόνα του γερμανικού ομίλου κατά το εξεταζόμενο έτος οφείλεται κυρίως στην ισχυρή ζήτηση στις μεταφορές επιβατών, αλλά και στα υψηλά κέρδη της θυγατρικής του DB Schenker.
Σε επίπεδο λειτουργικών κερδών, η DB Schenker ξεπέρασε το 2021 κατά σχεδόν 50%, επιτυγχάνοντας έτσι το υψηλότερο λειτουργικό κέρδος στην ιστορία της σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ και επαναφέροντας τον όμιλο DB σε κερδοφόρα ρότα.
Εκτιμήσεις για ζημίες το 2023
Ο CFO του ομίλου, Dr. Levin Holle, παραδέχθηκε την εξαιρετικά θετική συμβολή της (προς πώληση) DB Schenker στα κέρδη του ομίλου.
Παρά τις τρέχουσες εξελίξεις στην αγορά, οι οποίες περιελάμβαναν πτώση των ναύλων σε αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές, η θυγατρική logistics των Γερμανικών Σιδηροδρόμων είχε δείξει ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση, εκτίμησε ο ίδιος.
«Η DB Schenker αποτελεί ένα success story με ισχυρή θέση σε όλους τους σχετικούς κλάδους της βιομηχανίας. Με το πρόγραμμα μετασχηματισμού που ξεκίνησε η DB Schenker το 2022, ανοίγει το δρόμο για μια πιο σταθερή ανάπτυξη. Η DB Schenker έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να προσφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα τα επόμενα χρόνια», είπε ο Holle.
Επίσης, η ευρωπαϊκή θυγατρική της DB Arriva κατέγραψε θετική εικόνα στις δραστηριότητές της και σημείωσε λειτουργικά κέρδη το 2022.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το οικονομικό έτος 2023, «το πολύ υψηλό κόστος ενέργειας και οι διογκωμένες τιμές αγοράς θα επιβαρύνουν την ανάπτυξη του ομίλου DB».
Ο Holle τόνισε ακόμη ότι «στις δύσκολες συνθήκες του 2023, πρέπει να φροντίσουμε να εξισορροπήσουμε τα έξοδα και τα έσοδα του ομίλου DB με οικονομικά βιώσιμο τρόπο. Αυτό περιλαμβάνει τη σύναψη λογικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που μπορεί να αντέξει οικονομικά ο όμιλος».
Διευκρίνισε ότι ο στόχος είναι «να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε τις επειγόντως απαραίτητες δαπάνες για περισσότερο capacity και ακρίβεια στο μέλλον. Αλλά για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να αυξηθεί η παραγωγικότητα».
Για λόγους όπως ο υψηλός πληθωρισμός και η προχρηματοδότηση που απαιτείται για την εφαρμογή πρόσθετων μέτρων γενικής επισκευής των υποδομών του, ο όμιλος DB προβλέπει ότι θα παρουσιάσει λειτουργικές ζημίες περίπου 1 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2023.
Τα προσαρμοσμένα έσοδα του ομίλου εκτιμάται ότι θα ανέλθουν συνολικά σε πάνω από 56 δισ. ευρώ το 2023, οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες σε πάνω από 8,5 δισ. ευρώ, ενώ το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος πιθανότατα θα ξεπεράσει τα 33 δισ. ευρώ.