Οι οδικές μεταφορές αποτελούν τον τομέα με τις περισσότερες προτεραιότητες για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σύμφωνα με κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και μεταποίησης στην Ευρώπη.
Μια νέα έκθεση, που πραγματοποιήθηκε από την Ipsos και τη Volvo Trucks, δείχνει ότι οι εταιρείες είναι πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερα για προμηθευτές μεταφορών με χαμηλότερες εκπομπές CO2.
Η εταιρεία ερευνών Ipsos, για λογαριασμό της Volvo Trucks, πήρε συνέντευξη από 100 μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και παραγωγής σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τη ζήτησή τους για μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα σε μελλοντικές προμήθειες.
Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των εταιρειών έχει θέσει στόχους για τη μείωση του κλιματικού τους αποτυπώματος. Το 78% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για έναν προμηθευτή μεταφορών με μικρές ή καθόλου εκπομπές CO2 και το 85% είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν προμηθευτή μεταφορών εάν δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους.
Η έρευνα δείχνει επίσης μια σαφή σύνδεση μεταξύ των μελλοντικών επιχειρηματικών τους ευκαιριών και των επιλογών μεταφοράς χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το 60% των εταιρειών πιστεύει ότι κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, εάν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση των καταναλωτών τους για παραδόσεις με μικρές ή μηδενικές εκπομπές CO2.
«Είναι πολύ θετικό να βλέπουμε αυτή τη μεγάλη ώθηση για μεταφορές φορτηγών χωρίς ορυκτά. Σημαίνει ότι θα δούμε μια μαζική αλλαγή στον κλάδο τα επόμενα χρόνια. Πιστεύουμε ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο βασικός μοχλός προς την κατεύθυνση των οδικών μεταφορών με μηδενικές εκπομπές και είμαστε υπερήφανοι που ήδη προσφέρουμε εναλλακτικές λύσεις για πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά για τις περισσότερες αποστολές. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες», είπε ο Roger Alm, πρόεδρος της Volvo Trucks.
Η Volvo Trucks έχει θέσει έναν παγκόσμιο στόχο, σύμφωνα με τον οποίο το 2030, το 50% όλων των νέων φορτηγών που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά με μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται με πρωτοπόρους την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου οι στόχοι είναι ακόμη υψηλότεροι.
Για παράδειγμα, στην Ευρώπη η φιλοδοξία αυτή τη στιγμή είναι περίπου 70% για όλα τα νέα φορτηγά που θα πωληθούν το 2030.
Η «ταυτότητα» της έρευνας
- Η έρευνα διεξήχθη τον Ιούνιο του 2022 και περιλάμβανε συνεντεύξεις με 100 επαγγελματίες ανώτερου επιπέδου, συνήθως υπεύθυνους για τις προμήθειες, τα logistics, τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας ή/και τη βιωσιμότητα.
- Οι χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν: Γερμανία, Γαλλία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία και Νορβηγία.