Δηλώνει «Ευρωπαϊστής» και αισιόδοξος ότι η Ελλάδα εξήλθε της οικονομικής κρίσης.
Το metaforespress.gr συνομίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Deutsche Post DHL Group, κ. Frank Appel στις εγκαταστάσεις της DHL Express Ελλάδος στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
Η συνέντευξη τα περιείχε όλα: Από ερωτήσεις γύρω από τις επιχειρησιακές και οικονομικές επιδόσεις του ομίλου έως τις ευρωεκλογές και τον εμπορικό «πόλεμο» μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Ας ξεκινήσουμε με τις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου. Είστε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους; Παραμένουν σε ισχύ οι εκτιμήσεις για σημαντική κερδοφορία;
-Οι οικονομικές επιδόσεις, τόσο του Ομίλου, όσο και της DHL Ελλάδας κινούνται εντός του εκτιμώμενου πλαισίου.
Πέρσι, ο Όμιλος σημείωσε έσοδα 61,5 δις. ευρώ και ΕΒΙΤ 3,2 δις. ευρώ. Οι ημερήσιες διεθνείς παραδόσεις έφτασαν τις 995 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση 7,4%, σε σχέση με το 2017.
Τα θετικά αποτελέσματα συνεχίζονται και το πρώτο τρίμηνο του 2019, με τον κύκλο εργασιών να σημειώνει αύξηση 4,1% και το ΕΒΙΤ 28,1%. Για το σύνολο του έτους, παραμένουμε στην πρόβλεψη για ΕΒΙΤ μεταξύ 3,9 – 4,3 δις. ευρώ.
Επιπλέον, ο όμιλος απασχολεί 550.000 εργαζόμενους σε 220 χώρες, εκ των οποίων το 65% στην Ευρώπη.
Όσον αφορά την DHL Ελλάδας, είμαστε υπερήφανοι για τη στάση μας την περίοδο της κρίσης. Μείναμε στη χώρα, επενδύσαμε και το αποτέλεσμα μας δικαιώνει.
Άλλωστε, αυτός είναι και ένας από τους λόγους που επισκέφθηκα για πρώτη φορά την Ελλάδα, ως επικεφαλής του Ομίλου, ώστε να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στην τοπική ομάδα.
-Σχετικά με το ευρύτερο πολιτικό περιβάλλον της Ευρώπης, υπάρχουν αρκετές διαφορετικές «φωνές», κάποιες από τις οποίες – ωστόσο – πρεσβεύουν «ξενοφοβικές» και «απολυταρχικές» απόψεις. Θα ήθελα το σχόλιό σας, όπως και για τις τελευταίες ευρωεκλογές…
-Είναι θετικό που είχαμε περισσότερη συμμετοχή στις τελευταίες ευρωεκλογές. Και εμείς, ως Όμιλος, παροτρύνουμε τους εργαζόμενους να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.
Γενικότερα, το μήνυμα που επιθυμούμε να περάσουμε είναι ότι η Ευρώπη αποτελεί μια «μεγάλη οικογένεια».
Σε αντίθεση με άλλες Ηπείρους, στην Ευρώπη, σε κάθε πρόβλημα, έχουμε την βέλτιστη λύση.
Η Ελλάδα πέρασε δύσκολες στιγμές, η οικονομική κρίση διήρκεσε αρκετό διάστημα, οι αλλαγές ήταν επώδυνες.
Ωστόσο, οφείλω να αναγνωρίσω ότι το κλίμα άλλαξε, η οικονομική κατάσταση έχει βελτιωθεί, μεγάλα έργα υποδομών έχουν κατασκευαστεί.
Για παράδειγμα, το συνταξιοδοτικό σύστημα της Ολλανδίας, την περιβαλλοντική πολιτική της Σουηδίας, το πρόγραμμα μίσθωσης ακινήτων της Αυστρίας, το εκπαιδευτικό σύστημα νέων της Γερμανίας, κ.α.
Δεν αποτελεί υπερβολή, η Ευρώπη είναι το καλύτερο μέρος να ζεις. Έχουμε τις μικρότερες κοινωνικές ανισότητες και το καλύτερο εκπαιδευτικό και συνταξιοδοτικό σύστημα. Είμαι ένας «Ευρωπαϊστής».
-Σε παγκόσμιο επίπεδο, την οικονομία απασχολεί ο εμπορικός «πόλεμος» μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ. Επί του παρόντος, έχει κάποια επίδραση στη βιομηχανία των logistics;
-Δεν έχουν υπάρξει μεγάλες αλλαγές, παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Εάν ο εμπορικός «πόλεμος» συνεχιστεί και επιδράσει στην παγκόσμια οικονομία με τυχόν μείωση του παγκόσμιου ΑΕΠ, τότε θα υπάρξουν συνέπειες και στη δική μας βιομηχανία.
Δεν είναι γνωστό εάν θα επέλθει συμβιβασμός, πάντως ο προστατευτισμός δεν ευνοεί κανέναν, όσο πιο «ανοιχτές» είναι οι χώρες, τόσο προς τον συμφέρον τους είναι. Γενικότερα, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι.
-Είστε ένας πολυεθνικός όμιλος με παρουσία σε 220 χώρες. Αυτό συνιστά πρόκληση ή απειλή; Ποιες είναι οι κυριότερες διαφορές μεταξύ π.χ. Ευρώπης και Λατινικής Αμερικής;
-Δεν είναι απειλή, είναι ευκαιρία. Τα «θέλω» των ανθρώπων είναι τα ίδια στην Ελλάδα, στην Κίνα, στις ΗΠΑ.
Πρέπει να είσαι ανοιχτός στις διαφορετικές κουλτούρες και προσεγγίσεις και να βρίσκεις τις καλύτερες λύσεις.
Σε σχέση με την Ευρώπη και την Λατινική Αμερική, στην Ευρώπη έχεις να αντιμετωπίσεις λιγότερες υποθέσεις διαφθοράς, η οικονομική κατάσταση είναι γενικά σταθερή, όπως και οι δημοκρατίες και το νόμισμα το ίδιο, σε συνδυασμό με τους καλύτερους ελέγχους στα τελωνεία και τις συνοριακές πύλες.
-Σε επιχειρησιακό επίπεδο και σε ένα από τα τελευταία δελτία Τύπου του Ομίλου διαβάσαμε για τις πρώτες παραδόσεις δεμάτων με drone στην Κίνα. Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις του Κέντρου Καινοτομίας του Ομίλου;
-Η καινοτομία δεν σχετίζεται με ένα drone ή με ένα αυτοματοποιημένο ρομπότ, συνιστά ένα σύμπλεγμα δράσεων και εφαρμογών.
Όντως τα drones απασχολούν ιδιαίτερα τα Media, αλλά η μεταφορική τους ικανότητα είναι μικρή και συγκεκριμένη.
Η λειτουργία τους δεν πρόκειται να επιφέρει μεγάλες αλλαγές στο επιχειρησιακό μας μοντέλο, αρκεί να σας πω ότι ένας διανομέας μας διανέμει 20 δέματα την ώρα.
-Σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Ομίλου έχετε δημοσιοποιήσει φιλόδοξους στόχους, όπως μηδέν εκπομπές CO2 έως το 2050. Πως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο;
-Για την επίτευξη του ανωτέρω σκοπού έχουμε υιοθετήσει ένα συγκεκριμένο πλάνο ανανέωσης του στόλου οχημάτων.
Για τις παραδόσεις last mile, προβλέπεται να προμηθευτούμε 10.000 ηλεκτρονικά βαν, έτσι ώστε το 2025 το 70%-75% των μετακινήσεων μας να είναι carbon free.
Αντίστοιχα, και στο στόλο των μεγάλων φορτηγών γίνονται κινήσεις ανανέωσης με ηλεκτρικά.
Στα πλοία και στα αεροπλάνα, υπάρχουν οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ, θεωρώ ότι είναι εφικτό, σε παγκόσμια κλίμακα, το 2050 τα αεροπλάνα να μετακινούνται δίχως καύσιμα.
-Ας μεταφερθούμε στην Ελλάδα. Η κινεζική Cosco μετέτρεψε τον Πειραιά στο 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Υπάρχει πιθανότητα για την επίτευξη κάποιων συνεργειών;
-Δεν είμαστε λιμενικοί διαχειριστές, δεν έχουμε λιμενικές υποδομές, ωστόσο συνεργαζόμαστε με αυτές τις εταιρείες για την μεταφορά φορτίων σε χερσαίους προορισμούς.
Το λιμάνι του Πειραιά έχει ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων.
Στην DHL Express Ελλάδας, το 20% επί του συνόλου των δεμάτων αντιστοιχεί στο e-commerce, έναντι σχεδόν 0% πριν από πέντε χρόνια.
Είναι σε στρατηγική θέση, μπορεί να εκμεταλλευτεί τις εμπορευματικές ροές από την Ασία προς την Ευρώπη και αντιστρόφως.
Στα λιμάνια, όπως και τα αεροδρόμια, τα φορτία πρέπει να εξυπηρετούνται άμεσα και οι σχετικές διαδικασίες να διεκπεραιώνονται σε ανταγωνιστικούς χρόνους, δεδομένου ότι στις ταχυμεταφορές, οι περισσότεροι πελάτες επιθυμούν την παράδοση των προϊόντων σε δυο ημέρες το πολύ.
Όσον αφορά την Ελλάδα, είναι εμφανής η αναβάθμιση των υποδομών, αλλά και η βελτίωση των διαδικασιών που σχετίζονται με τα τελωνεία.
-Είστε αισιόδοξος για την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς;
-Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Στην Ελλάδα έχει διαπιστωθεί ότι ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εξάγουν τα προϊόντα τους σε μεγάλες αγορές, όπως η αμερικανική.
Αυτό είναι κάτι το αισιόδοξο, από την πλευρά μας παρέχουμε όλα τα απαραίτητα «εργαλεία» για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος.
Είναι ενδεικτικό ότι, στην DHL Express Ελλάδας, το 20% επί του συνόλου των δεμάτων αντιστοιχεί στο e-commerce, έναντι σχεδόν 0% πριν από πέντε χρόνια.
-Μιας που μιλάμε για ηλεκτρονικό εμπόριο, η Amazon είναι ανταγωνιστής σας;
-Η Amazon είναι ένας μεγάλος πελάτης, έχουμε την καλύτερη υπηρεσία express στον κόσμο και γι’ αυτό μας εμπιστεύεται. Θα παραμείνει πελάτης μας.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι στη διακριτική της ευχέρεια να αναπροσαρμόσει τα πλάνα της, ανά πάσα στιγμή.
-Και μία τελευταία ερώτηση, γιατί επισκεφθήκατε την Ελλάδα; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να δώσετε;
-Επισκέφτηκα την Ελλάδα, προκειμένου να εκφράσω την ικανοποίηση και ευγνωμοσύνη μου για τα όσα έχουν καταφέρει οι άνθρωποί μας εδώ.
Να ακούσω την ατζέντα τους, τα προβλήματα και τις φιλοδοξίες τους.
Η Ελλάδα πέρασε δύσκολες στιγμές, η οικονομική κρίση διήρκεσε αρκετό διάστημα, οι αλλαγές ήταν επώδυνες.
Ωστόσο, οφείλω να αναγνωρίσω ότι το κλίμα άλλαξε, η οικονομική κατάσταση έχει βελτιωθεί, μεγάλα έργα υποδομών έχουν κατασκευαστεί. Πιστεύω ότι η Ελλάδα κινείται στη σωστή πορεία και οι συνθήκες θα βελτιωθούν περαιτέρω.