Οι τρόποι ανάκαμψης και μετριασμού των επιπτώσεων του ιού Covid-19 στις οδικές μεταφορές βρέθηκαν στο επίκεντρο της πρόσφατης συνάντησης των γενικών γραμματέων του οργανισμού TRACECA (Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia) και της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).
Εργαλεία διευκόλυνσης του εμπορίου, όπως το TIR, λειτουργούν κατά μήκος του διαδρόμου που γεφυρώνει την ΕΕ και την Κεντρική Ασία, ενώ το eTIR λειτουργεί ήδη σε Αζερμπαϊτζάν, Ιράν και Τουρκία.
Οπότε, στόχος είναι τώρα να επεκταθεί το eTIR σε Καζακστάν και Ουζμπεκιστάν, ώστε να διαδοθούν τα οφέλη της ταχύτερης και ασφαλέστερης διέλευσης εμπορευμάτων σε ολόκληρη την περιοχή.
Ο Asset Assavbayev, γ.γ. της Μόνιμης Γραμματείας της Διακυβερνητικής Επιτροπής του TRACECA, εξέφρασε την υποστήριξή του στις προσπάθειες της IRU για την ψηφιοποίηση των οδικών μεταφορών, ενώ αναγνώρισε τη σημασία εργαλείων όπως το eTIR και το eCMR για τη διευκόλυνση του εμπορίου στους οδικούς διαδρόμους των χωρών-μελών του TRACECA (Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Γεωργία, Ιράν, Καζακστάν, Μολδαβία, Τατζικιστάν, Τουρκία, Ουκρανία, Ουζμπεκιστάν και των 27 χωρών-μελών της ΕΕ).
Δεδομένης της επίδρασης του COVID-19 στις παγκόσμιες εμπορευματικές μεταφορές, ο Umberto de Pretto, γ.γ. της IRU, ενθάρρυνε τα μέλη του TRACECA να εφαρμόσουν μια σειρά μέτρων για την υποστήριξη των περιφερειακών operators στις εμπορευματικές μεταφορές.
Τέλος, και τα δύο μέρη συμφώνησαν να πραγματοποιήσουν κοινές δράσεις για να επιταχύνουν την εφαρμογή του eTIR.
Β. Βεγ.