Ενοποιημένα έσοδα, ύψους 7,1 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 26%, κατέγραψε η Dascher HK το 2021, «για πρώτη φορά στην ιστορία της» όπως αναφέρει.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μετά το lockdown του 2020, ο πάροχος logistics επέστρεψε σε αναπτυξιακή τροχιά, επιτυγχάνοντας άνοδο των αποστολών και του τονάζ. Ωστόσο, η εταιρεία ανησυχεί για τις υψηλές τιμές ναύλων, που προκαλούνται από την έλλειψη χωρητικότητας που αντιμετωπίζουν όλοι οι μεταφορείς.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το 2021 ήταν εξαιρετικό από πολλές απόψεις, με ορισμένες ακραίες προκλήσεις να πρέπει ξεπεραστούν. Ωστόσο, στιγματίστηκε από το Brexit, την πανδημία του COVID-19 και την οριακή κατάσταση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, γεγονότα που προκάλεσαν μεγάλη αβεβαιότητα στους πελάτες μας», σχολίασε ο CEO της Dachser, Burkhard Eling.
Η εικόνα ανά τμήμα
Στο τμήμα των Road Logistics, η Dachser αύξησε τα έσοδά της κατά 12,3% στα 4,99 δισ. ευρώ το 2021, έναντι 4,44 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Στο τμήμα των European Logistics, η εταιρεία σημείωσε άνοδο εσόδων 13,1%, φτάνοντας τα 3,91 δισ. ευρώ, αντί 3,46 δισ. το 2020. Όπως σημειώνεται, μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας, ο αριθμός των αποστολών αυξήθηκε κατά 6,8% στα 72 εκατ. όπως και το τονάζ κατά, 8,5%, στα 30 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχη η εικόνα και στα Food Logistics, που επετεύχθη αύξηση εσόδων κατά 9,8%. Είναι η πρώτη φορά που η επιχειρηματική μονάδα ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο, επιτυγχάνοντας έσοδα 1,07 δισ. ευρώ έναντι 979 εκατ. το 2020.
Το κομμάτι των Air & Sea Logistics, το 2021, «ταλαιπωρήθηκε» από διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα, έλλειψη χωρητικότητας και υψηλούς ναύλους. Παρόλα αυτά, κατέγραψε αύξηση εσόδων 78,3%, φτάνοντας τα 2,074 δισ. έναντι 1,163 δισ. το 2020. Οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 9,1% και η χωρητικότητα κατά 20,9%.
Οι εκτιμήσεις για το 2022
Η αστάθεια και οι προκλήσεις συνεχίζουν να διαμορφώνουν την αγορά το 2022. Ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτιμάται, σύμφωνα με τη Dachser, ότι θα αφήσει βαθιά σημάδια στην παγκόσμια οικονομία.
Επίσης, το ρεκόρ κόστους ενέργειας και καυσίμων, η περαιτέρω όξυνση της έλλειψης οδηγών και οι επίμονες “αναταράξεις” στην παγκόσμια εφοδιαστική είναι θέματα που θα απασχολήσουν το κλάδο και την εταιρεία.
«Πρέπει να αποδεχτούμε ότι βρισκόμαστε σε ένα ακόμη έτος, κατά το οποίο η διατήρηση των εφοδιαστικών αλυσίδων θα απαιτήσει διαχείριση κρίσεων, ευελιξία και ανθεκτικότητα», κατέληξε ο Eling.