Τις ενστάσεις της αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της απόφασης για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων των καταστημάτων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, εξέφρασε η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων του νομού Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ).
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Ομοσπονδία, στις δύο συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης με την συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς «τονίσαμε ότι το κυριότερο πρόβλημα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό και στο πλαίσιο αυτό καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για τη ρύθμιση του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και για τον απαιτούμενο έλεγχο των θέσεων και του χρόνου φορτοεκφορτώσεων για το ιστορικό κέντρο, όπως προέβλεπε η πρόσκληση διαβούλευσης του δήμου Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, η ΟΕΕΘ θεωρεί ότι «το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι αναποτελεσματικό, είναι ανέφικτο να λειτουργήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταστημάτων, θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στους επαγγελματίες και εμπόρους της πόλης και στους προμηθευτές τους και κατ’ επέκταση στη γενικότερη ομαλή λειτουργία της αγοράς.
Διαπιστώνουμε ακόμη ότι η νέα κανονιστική απόφαση έχει εφαρμογή όχι μόνο για την περιοχή του ιστορικού κέντρου, για την οποία προσκληθήκαμε να υποβάλλουμε προτάσεις, αλλά για όλες τις δημοτικές κοινότητες του δήμου, παραβλέποντας τις ιδιαιτερότητες και τις ειδικές ανάγκες κάθε περιοχής και των επαγγελματιών τους.
Επίσης, η ΟΕΕΘ πρότεινε να δημιουργηθούν δύο δημοτικοί χώροι στάθμευσης (parking) στα δυτικά και ανατολικά του κέντρου με ελάχιστο συμβολικό μίσθωμα, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν όλοι με τη χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων από και προς το κέντρο, τα οποία θα μεταφέρουν τους πολίτες που θα σταθμεύουν στα parking και θα εισέρχονται, χωρίς να καταλαμβάνουν θέσεις parking μέσα στους δρόμους του κέντρου.
Δυστυχώς, και πάλι δεν εισακουστήκαμε.
Σε ένα δημόσιο διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, θα πρέπει να ακούς τις απόψεις τους, να σταθμίζεις τα δεδομένα και να αποφασίζεις, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανάγκες των άμεσα ενδιαφερόμενων επαγγελματιών που συμβάλλουν στην οικονομική ζωή της πόλης.
Δυστυχώς, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης δεν υιοθέτησε στην προκειμένη περίπτωση την εμπεριστατωμένη γνώμη της πλειονότητας των επαγγελματιών και εμπόρων για τη βέλτιστη ρύθμιση του ωραρίου, προχωρώντας μάλιστα μονομερώς στην επέκταση του μέτρου σε όλες τις δημοτικές κοινότητες και όχι μόνο στο ιστορικό κέντρο, όπως αρχικά προέβλεπε η πρόσκληση διαβούλευσης των φορέων».