Τη δυσαρέσκειά της προς το υπουργείο Μεταφορών εκφράζει, σε επιστολή της, η ΟΦΑΕ, με θέμα την εφαρμογή του άρθρου 14, παρ.3 του ν.3887/2010 για τις μεταβιβάσεις ΦΔΧ μετά τις 27/7/2022, σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου.
Στην επιστολή της, οι εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την «παντελή έλλειψη διαλόγου πριν την λήψη μέτρων που φέρνουν σε δυσκολότερη θέση την αγορά των οδικών μεταφορών», ενώ παράλληλα επαναφέρουν το αίτημα για 3ετη παράταση της εφαρμογής της εν λόγω διάταξης.
Η εγκύκλιος του υπουργείου Μεταφορών για τις μεταβιβάσεις
Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής εγκυκλίου, ορίζεται δια της παρούσας νέα ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της ρύθμισης του άρθρου 14 παρ. 3 του ν. 3887/2010.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιουλίου 2022 άδειας ΦΔΧ που είχε εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 3887/2010, ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV. Από την υποχρέωση εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.
Μεταβιβάσεις που πραγματοποιήθηκαν μετά τις 27-1-2022 ή θα πραγματοποιηθούν από την έκδοση της παρούσας έως την ανωτέρω νέα ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της διάταξης δεν θίγονται και οι νέοι ιδιοκτήτες δεν έχουν την ανωτέρω υποχρέωση του άρθρου 14 παρ. 3 ν. 3887/2010.
Η επιστολή της ΟΦΑΕ
Σε συνέχεια της υπ’αριθμόν Β1/οικ.217728/08.07.22 εγκυκλίου του ΥΜΕ, εκφράζουμε με την παρούσα επιστολή την δυσαρέσκειά μας, καθώς για ακόμα μια φορά τίθενται σε ισχύ μέτρα που αφορούν τον κλάδο των οδικών μεταφορών, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με τους αρμόδιους φορείς εκπροσώπησης της ίδιας της αγοράς, όπως είναι η ΟΦΑΕ!
Έπειτα, από αντίστοιχη σχετική διαμαρτυρία μας για το ίδιο ζήτημα τον Δεκέμβριο του 2021 και με την μετέπειτα δημοσίευση της υπ’αριθμόν Β1/οικ.18827/21.01.22 εγκυκλίου, σύμφωνα με την οποία δόθηκε αναβολή στην εφαρμογή του αρθ.14 παρ.3. του ν.3887/2010, θεωρήσαμε πως η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ είχε αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς των οδικών μεταφορών και θα έδινε μια εύλογη χρονική παράταση στην εφαρμογή της εν λόγω διάταξης.
Μόλις έξι μήνες μετά, διαπιστώνουμε πως το συμπέρασμα αυτό ήταν εσφαλμένο και προς απογοήτευσή μας διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά πως οι ανάγκες του κλάδου μας δεν αποτελούν προτεραιότητα για το ίδιο του Υπουργείο που τον εκπροσωπεί, ενώ παράλληλα η έννοια του διαλόγου και της διαβούλευσης παραμένει άγνωστη!
Δεν μας δίνεται άλλη επιλογή, πέρα από την εκ νέου υποβολή του αιτήματος της ΟΦΑΕ για τριετή παράταση της εφαρμογής του άρθρου 14, παρ. 3 του ν.3887/2010 που αφορά την υποχρεωτική αντικατάσταση των οχημάτων σε οχήματα τεχνολογίας EURO IV κι άνω, έπειτα από μεταβίβαση.