Σε κινητοποιήσεις προχωρούν τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, καταγγέλλοντας τον οικονομικό στραγγαλισμό του κλάδου, την ανυπαρξία ελέγχων στα αλλοδαπά οχήματα και την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Τα σωματεία του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. της Εύβοιας, της Βοιωτίας, του Πειραιά και της Αθήνας θα πραγματοποιήσουν πορείες, με τα φορτηγά τους, στις 03/03/2018, ώρα 9 π.μ., με αφετηρίες τη Θήβα, τη Χαλκίδα και τον Πειραιά και προορισμό τα διόδια των Αφιδνών.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΣΧΕΜ Πέτρο Σκουλικίδη, «τα μέτρα που ψηφίστηκαν και οδήγησαν τον κλάδο των Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών στην πλήρη απαξίωση και την οικονομική καταστροφή άρχισαν με την άναρχη απελευθέρωση των αδειών και του κομίστρου το 2010 και ολοκληρώθηκαν με την πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας».
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου:
-Η καταστροφική πορεία του Κλάδου άρχισε με την ψήφιση του Νόμου 3887/2010 και την άναρχη απελευθέρωση που μηδένισε την αξία των αδειών που δεν μας χαρίστηκαν, αλλά το Κράτος μας επέβαλλε να της αγοράσουμε και την κατάργηση του κόστους μεταφοράς.
-Η κατάργηση του κόστους μεταφοράς μείωσε το μεταφορικό έργο σε ποσοστό άνω του 50% λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργήθηκε κυρίως από την ανυπαρξία ελέγχων των ξένων φορτηγών ελληνικών συμφερόντων που κάνουν παράνομα ενδομεταφορές (ΚΑΜΠΟΤΑΖ) με μειωμένο κόστος αφού τα ξένα φορτηγά έχουν φορολογικό συντελεστή 10%, και τα ελληνικά 29%, τα ξένα 5% ασφαλιστικές εισφορές, τα ελληνικά 26,95%, οι οδηγοί των ξένων φορτηγών εργάζονται βάση της οδηγίας 561/2006, ενώ οι Έλληνες οδηγοί προσλαμβάνονται με συγκεκριμένο ωράριο, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο έργο.
-Η αύξηση των διοδίων σε ποσοστό άνω του 500% επιδείνωσε περαιτέρω την οικονομική κατάσταση του κλάδου.
-Η ψήφιση του άρθρου 104 του Ν. 4472-ΦΕΚ 74Α 19/5/17, που καταργεί κάθε διάκριση παλαιών και νέων μεταφορέων, απελευθερώνει πλήρως τις μισθώσεις των Ι.Χ. Φορτηγών και τα εξισώνει με τα Δ.Χ., επιτρέπει την κυκλοφορία απεριόριστων ρυμουλκουμένων εξυπηρετώντας τα μεγάλα TRAST και η εφαρμογή του Ν.4318/2016 που απαγορεύει την κυκλοφορία όλων των φορτηγών άνω των 3, 5 τόνων στο παράπλευρο παραλλαγμένο οδικό δίκτυο της Χώρας βάζει οριστικά ταφόπλακα στις προσπάθειες για επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδου που συμμετείχε με ποσοστό 7% στο ΑΕΠ της Χώρας μέχρι το 2010.
Τα μέτρα στήριξης για την ανάπτυξη του κλάδου, σύμφωνα με τον ΠΣΧΕΜ, είναι τα ακόλουθα:
-Εντατικοποίηση των ελέγχων και μείωση του συντελεστή φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών αντίστοιχα αυτών.
-Πλήρης εφαρμογή της οδηγίας 561/2006 στα εργασιακά όπως εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.
-Μείωση των τελών διοδίων σε ποσοστό 50% με κατάργηση των μετωπικών διοδίων και εφαρμογή αναλογικών, όπως δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός και ο υπουργός.
-Υποχρεωτική εφαρμογή του κόστους μεταφοράς.
-Βελτίωση του άρθρου 104 του Ν. 4472, ΦΕΚ 74Α /19/05/2017
-Μητρώο Ι.Χ. Φορτηγών γιατί κυκλοφορούν χιλιάδες παράνομα φορτηγά.
-Δανειοδότηση με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ
-Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων. (ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ)
-Ακύρωση της απόφασης ΦΕΚ Β 3769/26/10/2017 που επιβάλλει απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλα τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, γιατί είναι αντισυνταγματική και δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα, αφού απαγορεύει στους μεταφορείς να πραγματοποιούν ελεύθερα και με ασφάλεια το μεταφορικό τους έργο και τους οδηγεί υποχρεωτικά στους αυτοκινητοδρόμους για να εισπράξουν τα τέλη διοδίων οι παραχωρησιούχοι.