Το μέλλον των μεταφορών τείνει να καταστεί ηλεκτρικό και αυτόνομο. Για του λόγου το αληθές, η Scania, σε συνεργασία με την HAVI Supply Chain, προχώρησαν στη χρήση αυτόνομου φορτηγού για την μεταφορά εμπορικών αγαθών στο δημόσιο οδικό δίκτυο.
Το υπό δοκιμή πρόγραμμα, που πραγματοποιείται κάτω από συνθήκες πραγματικής κυκλοφορίας, στοχεύει στην ανάδειξη της αποτελεσματικότητας των αυτόνομων φορτηγών στις μεταφορές ως μέρος μιας hub-to-hub μεταφοράς.
Σε αυτό το πρώτο δρομολόγιο επί ευρωπαϊκού εδάφους, Scania και HAVI δοκιμάζουν πιλοτικά τη χρήση ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος για τη μεταφορά εμπορικών αγαθών σε συνθήκες τακτικής κυκλοφορίας μεταξύ κόμβων logistics.
Οι δοκιμές με το αυτόνομο φορτηγό διεξάγονται μεταξύ Södertälje και Jönköping, μια διαδρομή 3 ωρών περίπου 300 χλμ., με το πρώτο και το τελευταίο μίλι να εκτελούνται από συμβατικά οχήματα.
Μεταξύ άλλων, στόχος των δύο πλευρών είναι να αποδειχθεί κατά πόσο τα αυτόνομα φορτηγά μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας βιώσιμης hub-to-hub logistics ροής.
«Γνωρίζουμε ότι το σύστημα μεταφορών θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια και ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της έλλειψης οδηγών και μειωμένων περιθωρίων κέρδους, επομένως η διαδικασία μετασχηματισμού προς την αυτόνομη τεχνολογία πρέπει να ξεκινήσει αμέσως. Πρέπει να μάθουμε για την αυτοματοποίηση τώρα, ώστε να είμαστε έτοιμοι μόλις η τεχνολογία είναι έτοιμη. Πιστεύουμε ότι αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα θα είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό “σκαλοπάτι” προς αυτή την κατεύθυνση», σχολίασε ο Robert Melin Mori, project manager της Scania και υπεύθυνος αυτού του έργου.
«Πρόκειται για μια αυτόνομη λύση μεταφοράς που χρησιμοποιείται υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας με εμπορικά αγαθά για τρίτους. Κανείς δεν το έχει ξανακάνει αυτό στην Ευρώπη. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με την HAVI σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα», πρόσθεσε ο Peter Hafmar, επικεφαλής Autonomous Solutions στη Scania.
Βάσω Βεγιάζη