«Πρωταθλήτρια» στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές αναδεικνύεται η Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που αφορούν το πρώτο τρίμηνο του 2019, το 49,5% των φορτώσεων και το 49,2% των εκφορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην εν λόγω περιοχή.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ανά κατηγορία, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το α’ τρίμηνο του έτους με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 86.206,6 χιλιάδες τόνους, έναντι 85.215,8 χιλ. τόνων κατά το α’ τρίμηνο του 2018, σημειώνοντας αύξηση 1,2%.
Στον αντίποδα, τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 7.090.172,2 χιλ. το α’ τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας μείωση 0,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018 οπότε είχαν ανέλθει σε 7.129.808,0 χιλ.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, κατά το εξεταζόμενο τρίμηνο του η σημαντικότερη αύξηση παρατηρείται στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες».
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, για την ίδια χρονική περίοδο, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρείται στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια», ενώ την πιο σημαντική μείωση παρουσίασε η κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)».
Όσον αφορά τα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων.
Ειδικότερα, ποσοστό 49,5% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 1% το α’ τρίμηνο του 2019.
Επίσης, αύξηση παρουσιάστηκε και στις φορτώσεις των λοιπών Μεγάλων Γεωγραφικών Περιοχών της χώρας κατά τη σύγκριση της ίδιας χρονικής περιόδου, πλην της Αττικής όπου κατέγραψε μείωση κατά 23,6%.
Ειδικότερα, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 49,2%) πραγματοποιήθηκαν στη Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 1,5% το α’ τρίμηνο του 2019.
Άνοδος παρουσιάστηκε και στις εκφορτώσεις των λοιπών Μεγάλων Γεωγραφικών Περιοχών της χώρας κατά τη σύγκριση της ίδιας χρονικής περιόδου, πλην της Αττικής όπου παρουσιάστηκε μείωση κατά 24,3%.