Οι αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και το «μποτιλιάρισμα» στα λιμάνια έχουν επιφέρει σημαντική άνοδο στα ναύλα.
Από τα περίπου 2.000 δολάρια, τον Δεκέμβριο του 2019, ο σχετικός δείκτης που μετρά τη μέση χρέωση ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (12,1 μέτρα) έκανε ρεκόρ σε πάνω από 10.000 δολάρια τον περασμένο Οκτώβριο, για να… πέσει στα 9.200 δολάρια στις 9 Δεκεμβρίου.
Η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να διαρκέσει άλλα δύο χρόνια, λόγω της εμφάνισης της παραλλαγής Όμικρον προειδοποιεί, σε ανάλυση της, η Capital Economics.
Η έκθεση σημειώνει ότι, ενώ ορισμένα κρίκοι αποσυμφορούνται, άλλοι αρχίζουν να «μπλοκάρουν», κάτι που σημαίνει ότι η οικονομία μετά την πανδημία θα αργήσει να επιστρέψει στην κανονικότητα.