Οι χαοτικές συνθήκες στις εμπορευματικές μεταφορές και οι υψηλές τιμές των ναύλων θα επιμείνουν για «αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα», σύμφωνα με εκτιμήσεις υψηλόβαθμου στελέχους της DSV.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Μιλώντας στο Reuters, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Jens Bjorn Andersen δήλωσε ότι έχουν δημιουργηθεί σημαντικά εμπόδια στο εμπόριο, εξαιτίας «της αυξημένης ζήτησης για εμπορεύματα λιανικής από καταναλωτές που έχουν “κολλήσει” στο σπίτι τους, λόγω lockdown που επιβάλλονται εξαιτίας της πανδημίας, με τις συνθήκες να επιδεινώνονται, καθώς οι οικονομίες ανακάμπτουν».
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σε υψηλούς ναύλους με «την κατάσταση να έχει επιδεινωθεί τους τελευταίους μήνες, τόσο για τις αεροπορικές, όσο και για τις θαλάσσιες μεταφορές», σχολίασε το στέλεχος της DSV.
Ο ίδιος τόνισε, «έχω σταματήσει να χρησιμοποιώ τη λέξη “κανονικότητα”. Αν η ομαλοποίηση σημαίνει ότι θα επιστρέψουμε σε μια αγορά, όπως την ξέραμε το 2018 – 2019, δεν νομίζω ότι αυτό θα συμβεί – τουλάχιστον όχι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα».
Η κατάσταση ήταν ιδιαίτερα σοβαρή σε μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, όπου δεκάδες πλοία περίμεναν “καθηλωμένα” στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, χωρίς να μπορούν να εκφορτώσουν.
«Το γεγονός ότι οι επενδύσεις σε υποδομές έχουν παραμεληθεί στις ΗΠΑ για πολλά χρόνια δεν βοηθά, καθώς η λιμενική και σιδηροδρομική υποδομή απλά δεν μπορεί να συμβαδίσει με την αύξηση όγκου που έχει καταγραφεί τελευταία», κατέληξε ο Andersen.