Μπαίνει «στοπ» στην «ασυδοσία» των αλλοδαπών φορτηγών που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και «υποκλέπουν» -σε αρκετές περιπτώσεις- το έργο των ελληνικών; Τουλάχιστον, αυτή είναι η πρόθεση.
Του Φώτη Φωτεινού
Το υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται σε συζητήσεις με τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης για την κατάργηση των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου και την αντικατάσταση τους με σταθερά κλιμάκια, σε συγκεκριμένες τοποθεσίες που θα διαθέτουν τις κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές.
Επίσης, εξετάζεται η αυστηροποίηση των κυρώσεων, όπως η επί τόπου είσπραξη προστίμων, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.
Σύμφωνα με στελέχη ελληνικών ομοσπονδιών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου δεν έχουν καταφέρει – για ποικίλους λόγους – να “ανακόψουν” την υποκλοπή μεταφορικού έργου από τα αλλοδαπά φορτηγά.
“Οι έλεγχοι δεν είναι εντατικοί, σε σπάνιες περιπτώσεις γίνονται βράδια. Επίσης, τις περισσότερες φορές τα Μικτά Κλιμάκια σταματούν μόνο ελληνικά φορτηγά και όχι αλλοδαπά, λόγω δυσκολίας στην επικοινωνία και στην επιβολή προστίμων”, αναφέρουν στελέχη της αγοράς.
Είναι κοινή διαπίστωση ότι τα αλλοδαπά φορτηγά “κυριαρχούν” στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, καθώς η εγχώρια αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών παραμένει κατακερματισμένη και “ευάλωτη” στον ανταγωνισμό.
Τρανταχτή απόδειξη: Η Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ACEA, διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών στην ΕΕ, με μ.ο. ηλικίας τα 21,4 έτη!
Μεταξύ των αιτημάτων του κλάδου, εκτός από την εντατικοποίηση των ελέγχων των αλλοδαπών φορτηγών, συγκαταλέγεται η εισαγωγή κινήτρων για την ανανέωση του στόλου, η μείωση των διοδίων και – πρόσφατα – η επιδότηση του κόστους καυσίμων.