Αυξάνει τον ρυθμό της προγραμματισμένης απανθρακοποίησής του ο γερμανικός όμιλος Deutsche Post DHL. Για το σκοπό αυτό, προχωρά στην επένδυση συνολικά 7 δισ. ευρώ (Opex και Capex), τα επόμενα 10 χρόνια, λαμβάνοντας μέτρα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα κεφάλαια θα διοχετευθούν σε εναλλακτικά αεροπορικά καύσιμα, στην επέκταση του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών και σε βιοκλιματικά κτίρια.
Σύμφωνα με τον CEO της Deutsche Post DHL Group, Frank Appel, «ο Covid-19 ενίσχυσε για άλλη μια φορά τα μεγάλα μεγαθήρια της εποχής μας: παγκοσμιοποίηση, ψηφιοποίηση, ηλεκτρονικό εμπόριο και βιωσιμότητα – οι τέσσερις μοχλοί του δικού μας «Strategy 2025». Από αυτά τα θέματα ωστόσο, η βιωσιμότητα είναι η πιο πιεστική πρόκληση».
Εναλλακτικά καύσιμα, ηλεκτροκίνηση και κλιματικά ουδέτερα κτίρια
Στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, η Deutsche Post DHL Group δεσμεύεται να επιδιώξει φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2.
Ειδικότερα, ο όμιλος εκτιμά ότι οι εκπομπές του θα είναι περίπου 46 εκατ. τόνοι το 2030 χωρίς τα μέτρα του νέου οδικού χάρτη για την αειφορία. Το 2020, οι εκπομπές ήταν 33 εκατ. μετρικοί τόνοι.
Σήμερα, η επιχείρηση έχει δεσμευτεί να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές CO2 του ομίλου σε κάτω από 29 εκατ. τόνους έως το 2030, παρά την αναμενόμενη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη των παγκόσμιων δραστηριοτήτων logistics.
Για να επιτευχθεί αυτό, ο όμιλος Deutsche Post DHL θα επενδύσει περίπου 7 δισ. ευρώ σε κλιματικά ουδέτερες λύσεις logistics έως το 2030. Οι δαπάνες που προκύπτουν έως το 2023 έχουν ήδη ληφθεί υπόψη στο επενδυτικό σχέδιο του ομίλου, που κοινοποιήθηκε στις 9 Μαρτίου.
Για τις μικρές αποστάσεις και το last-mile, ο όμιλος συνεχίζει να προωθεί τον ηλεκτρικό στόλου οχημάτων. Μέχρι το 2030, το 60% των οχημάτων παράδοσης παγκοσμίως στο last-mile πρόκειται να τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα, επομένως περισσότερα από 80.000 ηλεκτρικά οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους.
Σημειωτέων, το 2020, το ποσοστό αυτό ήταν στο 18%.
Σε μεγαλύτερες διαδρομές, ειδικά στις αεροπορικές μεταφορές, η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί εναλλακτική λύση για το άμεσο μέλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Deutsche Post DHL Group πιέζει για την ανάπτυξη και τη χρήση καυσίμων που παράγονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Μέχρι το 2030, τουλάχιστον το 30% των καυσίμων στις αεροπορικές και οδικές μεταφορές θα πρέπει να καλύπτονται από βιώσιμα καύσιμα.
Επιπλέον, ο όμιλος επενδύει σε φιλικά προς το περιβάλλον ακίνητα (χώρους γραφείων, κέντρα ταχυδρομείου και δεμάτων και αποθήκες logistics). Όλα τα νέα κτίρια που κατασκευάζονται θα είναι κλιματικά ουδέτερα.