Ραγδαία άνοδο σημείωσε η Ελλάδα στον τομέα των logistics, καθώς αναρριχήθηκε στην 19η θέση παγκοσμίως έναντι της 42ης το 2018 στον δείκτη Logistics Performance Index της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Της Βάσως Βεγιάζη
Που οφείλεται, όμως, η άνοδος αυτή;
Σύμφωνα με πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική, Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου η πρόοδος της Ελλάδας αποδίδεται στη βελτίωση:
-Κατά 13% των υποδομών και διαδικασιών στα τελωνεία,
-Κατά 17% στην απλούστευση των γενικότερων διαδικασιών στην αγορά logistics,
-Κατά 15% στον εκσυγχρονισμό των υποδομών,
-Κατά 24% στις επενδύσεις ψηφιοποίησης,
-Κατά 23% στην τόνωση της αξιοπιστίας του δημοσίου τομέα και
-Κατά 6% στην ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας.
Ο δείκτης LPI της Ελλάδας ανέρχεται στο 3,7 το 2023 έναντι 3,2 το 2018.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην ίδια θέση με την Κίνα, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ξεπερνώντας χώρες, όπως η Πολωνία, η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Κύπρος.
Αντίθετα, στην 1η θέση είναι η Σιγκαπούρη, στη 2η θέση η “έκπληξη” Φιλανδία, ενώ την 3η θέση μοιράζονται η Δανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ελβετία.
Όπως προαναφέρθηκε, ισχυρή ώθηση δόθηκε από τη βελτίωση στις διαδικασίες στα τελωνεία, στις ψηφιοποιήσεις και τις υποδομές, ενώ σύμφωνα με αναλυτές, θετικά λειτούργησε και η ιδιωτικοποίηση των δυο μεγάλων λιμένων, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Από την άλλη πλευρά και σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, εμφανής είναι η υστέρηση της Ελλάδας σε σιδηροδρομικές υποδομές και σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα / βιομηχανικές περιοχές, ενώ και το θεσμικό πλαίσιο χρήζει βελτιώσεων.