Η CEVA Logistics θα δοκιμάσει ένα από τα πρώτα φορτηγά υδρογόνου βαρέως τύπου μηδενικών εκπομπών σε συνεργασία με την Toyota Motor Europe.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σχεδιασμένο από την ολλανδική VDL Groep για λογαριασμό της Toyota Motor Europe, το εν λόγω φορτηγό θα ενσωματωθεί στο στόλο της CEVA Logistics κατά το β’ εξάμηνο του 2023 και για μια περίοδο 5 ετών.
Η ένταξη στο στόλο της CEVA θα γίνει μέσω πιλοτικού προγράμματος, επιτρέποντας στην εταιρεία third-party logistics να αξιολογήσει περαιτέρω τα φορτηγά υδρογόνου ενόψει της παγκόσμιας εκβιομηχάνισης της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, η οποία θα ξεκινήσει προς τα τέλη της δεκαετίας.
Μερική χρηματοδότηση από το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών
Η αγορά του πρωτοτύπου φορτηγό υδρογόνου από την CEVA θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιοποίησης και Μεταφορών της Γερμανίας με το ποσό των 383.923,20 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος «Εμπορικά οχήματα και υποδομές φιλικά προς το κλίμα (KsNI).».
«Αυτή η μακροχρόνια δοκιμή θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση τόσο των πλεονεκτημάτων του υδρογόνου για τις οδικές μεταφορές όσο και στην ανάπτυξη βιώσιμης υποδομής υδρογόνου στην Ευρώπη.
Η CEVA θα μελετήσει την απόδοση της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου σε σύγκριση με τα παραδοσιακά φορτηγά ντίζελ και θα εντοπίσει πιθανές περιπτώσεις χρήσης», αναφέρει σχετική ανακοίνωση.
Το φορτηγό υδρογόνου θα δρομολογηθεί σε μια αποκλειστική διαδρομή μεταξύ δύο τοποθεσιών της Toyota Motor Europe και θα τροφοδοτείται με υδρογόνο που θα παρέχεται από υπάρχοντες σταθμούς που είναι διαθέσιμοι στις εν λόγω τοποθεσίες.
Χάρη στο εν λόγω φορτηγό, η CEVA προσδοκά να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμα κατά τουλάχιστον 690 τόνους CO2 κατά την πενταετή περίοδο δοκιμής.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, η εν λόγω δοκιμή αποτελεί μέρος των προσπαθειών της CEVA να εφαρμόσει μια σειρά πρωτοβουλιών για τη μείωση των εκπομπών της με τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, βιοαερίου και βιοκαυσίμων, υδρογόνου και άλλων τύπων φορτηγών χαμηλών εκπομπών άνθρακα κατάλληλα για αποστολές πλήρους φορτίου (full-truckload).
Επίσης, η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει τον στόλο ηλεκτρικών οχημάτων της σε 1.450 έως το τέλος του 2025.