To τρίτο συνέδριο που εστιάζει στα logistics του e-commerce διοργάνωσε διαδικτυακά το SUPPLY CHAIN INSTITUTE, με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING στις 2 & 3 Φεβρουαρίου 2021.
Η προσέλευση ξεπέρασε τα 250 άτομα, στελέχη επιχειρήσεων και e-shops. Tο SUPPLY CHAIN INSTITUTE καινοτόμησε, για μία ακόμη φορά, δημιουργώντας ένα μείγμα από εξαιρετικές ομιλίες και στελέχη να συμμετέχουν στα discussion panels όπου ακούστηκαν οι τοποθετήσεις κορυφαίων στελεχών της αγοράς.
Ακολούθησαν ενδιαφέρουσες συζητήσεις, benchmarks, αποτελέσματα ερευνών, και ενημέρωση από τους leaders της αγοράς για σύγχρονες τεχνολογίες και εργαλεία βελτιστοποίησης των logistics operations στο ηλεκτρονικό επιχειρείν.
To event διακρίθηκε για την άρτια διοργάνωση, τη μεγάλη συμμετοχή περισσοτέρων από 250 διευθυντικών στελεχών, τις 11 ενδιαφέρουσες ομιλίες και τους 8 επιλεγμένους πανελίστες από e-commerce, παρόχους υπηρεσιών ή λύσεων και συμβούλους, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως το μέλλον βρίσκεται στο ηλεκτρονικό και στο πολυκαναλικό εμπόριο.
Το συνέδριο κινήθηκε στους 3 βασικούς πυλώνες κοστολόγηση, τροφοδοσία & σωστά αποθέματα (stock, εκπτώσεις) και last mile.
Η πρώτη μέρα ήταν αφιερωμένη στην κοστολόγηση + P&L των eshop, καθώς και στην κοστολόγηση της αποθήκης, ενώ τη δεύτερη μέρα το συνέδριο επικεντρώθηκε στα αποθέματα και στο last mile.
Οι συμμετέχοντες ψήφιζαν live κατά τη διάρκεια του συνεδρίου και υπέβαλαν τα ερωτήματά τους στους ομιλητές, αξιολογώντας τα operations costs τους, αναδεικνύοντας το μέγεθος των αποθεμάτων τους και διαμορφώνοντας το νέο business model στο τελευταίο μίλι.
Χαρακτηριστικά το 21% των συμμετεχόντων είπαν ότι το logistics cost στο eshop τους, σαν ποσοστό επί του τζίρου κυμαίνεται από 12,5% έως 15%.
Η παραγωγικότητα του μέσου picker στην αποθήκη των e-shop μετριέται από το 30% των συμμετεχόντων σε 50-70 γραμμές/ώρα (400 – 500γραμμές/βάρδια).
Το 28% λέει ότι χρειάζεται 3 – 4 min (100 – 130 orders/person) για την συσκευασία της παραγγελίας και το 29% πληρώνει 2,50€ – 3,00€ για την αποστολή των παραγγελιών του στην Ελλάδα.
Εντυπωσιακό είναι ότι το 76% των ελληνικών eshop ζητάει ή σκοπεύει να ζητήσει στο μέλλον από τις εταιρείες διανομών να ενημερώνουν τους πελάτες τους για το πότε θα παραδοθεί η παραγγελία τους, ακολουθώντας ως δεύτερη επικρατέστερη προτίμηση, με το 60% των στελεχών να θέλει να παρέχει στους πελάτες της τη δυνατότητα επιλογής των χρονικών παραθύρων μέσα στην ημέρα, που θέλουν να τους παραδοθεί η παραγγελία.
Επίσης το 26% λέει ότι το γύρισμα των αποθεμάτων που έχει στην αποθήκη του είναι 6 – 8 (45 – 60 ημέρες απόθεμα) και γύρω στο 10% – 15% της προϊοντικής γκάμας του eshop ανανεώνεται μέσα στη χρονιά.
Στα Discussion panel συμμετείχαν τα παρακάτω κορυφαία στελέχη του κλάδου, που σχολίαζαν τόσο την live ψηφοφορία και απαντούσαν στις ερωτήσεις του κοινού, κ.κ. Λυκούργος Μανωλιάδης, Deputy General Manager-DIAKINISIS, Νίκος Ανδρονίκου, CEO-WAYSEXPRESS.COM, Νίκος Αλεβίζος, Regional supply chain mngr GR-RO-BG-CY-TR-INTERSPORT, Στάθης Μπελιώτης, Logistics Manager-BED & BATH AE, Αντώνης Πρέκας, Διευθυντής Αποθηκών & Τμήματος Εξυπηρέτησης-METRO, Απόστολος Τζιμούρτας, Managing Director-ORPHEE BEINOGLOU, Άρτεμις Ζαφειροπούλου, General manager-CARGO GROUP LOGISTICS, Δημήτρης Κιούσης, Διευθύνων Σύμβουλος-KIOUSSIS TRANSYS.