«Υπερπροσπάθεια» χαρακτήρισε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τις ενέργειες οργάνωσης και συντονισμού που γίνονται καθημερινά, ώστε να κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερα αστικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στο πλαίσιο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι με τις προσπάθειες που δρομολογούνται «θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον η κατάσταση που επικρατεί σήμερα».
Ο ίδιος αναγνώρισε μεν τη βελτίωση που έχει επιτύχει η διοίκηση του Οργανισμού τους τελευταίους μήνες, πρόσθεσε ωστόσο ότι «το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο δεν βρίσκεται στην κατάσταση που θα θέλαμε».
Αναφερόμενος στις ενέργειες που προωθούνται, ο κ. Κεφαλογιάννης επανέλαβε ότι τον Ιούνιο θα προκηρυχθούν δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια λεωφορείων με leasing από τον ΟΑΣΘ και καινούργιων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Παράλληλα, υπογράμμισε την πρόθεση του υπουργείου για την καταβολή επιπλέον χρηματοδότησης στον Οργανισμό «που θα καλύψει ανάγκες κυρίως σε ανταλλακτικά και σε ό,τι άλλες εργασίες χρειάζονται για τα οχήματα», ενώ πρόσθεσε ότι «μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες η εικόνα θα αλλάξει και οι χρήστες των αστικών λεωφορείων του Οργανισμού θα δουν τη διαφορά και όταν προχωρήσει η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, αλλά και ο διαγωνισμός του ΟΑΣΘ για την προμήθεια λεωφορείων με leasing».
Όταν ρωτήθηκε για τη σύμβαση ΟΣΕΘ – ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης – ΟΑΣΘ, ο κ. Κεφαλογιάννης απάντησε πως «περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου τις επόμενες ημέρες, η οποία εφόσον είναι θετική, θα υπογραφεί και έτσι η κατάσταση θα αρχίσει σταδιακά να βελτιώνεται εντός Μαρτίου».
Το χρονοδιάγραμμα της παράδοσης των νέων λεωφορείων
Διευκρινίζοντας ότι οι δηλώσεις που έχουν γίνει για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αφορούσαν στις ανάγκες και των δύο Οργανισμών, στα επόμενα 3-4 χρόνια, ο υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι «σίγουρα για Θεσσαλονίκη και Αθήνα θα γίνει προμήθεια περισσοτέρων των 750 – 800 λεωφορείων, αριθμός που προκύπτει από μελέτες που γίνονται και οι οποίες θα ολοκληρωθούν άμεσα αφού στόχος του υπουργείου είναι να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός ως τον Ιούνιο».
Όπως είπε για το διαγωνισμό, σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Με τους τεχνικούς συμβούλους της ΕΤΕπ, σημείωσε, θα «μπορέσουμε να προσδιορίσουμε και τον συνολικό αριθμό που χρειάζονται, αλλά και τον τύπο των λεωφορείων που θα προμηθευτούμε. Στόχος είναι, εφόσον προχωρήσει ομαλά η διαγωνιστική διαδικασία, από τα μέσα με τέλη του 2021 να έχουμε τις πρώτες παραδόσεις λεωφορείων».
Ξεκαθάρισε ότι ο διαγωνισμός θα αφορά μόνο καινούργια λεωφορεία, διαφόρων τύπων καυσίμου και «κάποια λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα, κάποια υβριδικά και κάποια, πολύ λίγα, θα είναι ντίζελ καινούργιας τεχνολογίας».
Για τον διαγωνισμό από τον ΟΑΣΘ και με την προμήθεια λεωφορείων με leasing, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε πως «μέχρι τον Ιούνιο θα προκηρυχθεί», τονίζοντας ότι «αυτή τη στιγμή προσδιορίζεται ο αριθμός των λεωφορείων που θα μισθώσει ο Οργανισμός. Σίγουρα θα είναι περισσότερα από 100 οχήματα που είχαμε υπολογίσει αρχικά ότι χρειάζονταν».
Περισσότερα λεωφορεία εντός των ημερών σε κυκλοφορία
Τη θέση του ότι «στις επόμενες ημέρες θα βγούν περισσότερα λεωφορεία στην κυκλοφορία» διατύπωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γεώργιος Σπανός, σημειώνοντας ότι τον τελευταίο 1,5 μήνα η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες χειροτέρευσε λόγω μίας απρόβλεπτης βλάβης, ρωγμής συγκεκριμένα στο σασί 44 λεωφορείων.
Ο ΟΑΣΘ, όπως διευκρίνισε, βρίσκεται σε επαφές με την κατασκευάστρια εταιρεία και την επόμενη εβδομάδα κλιμάκιο τεχνικών θα πραγματοποιήσει επιτόπιο έλεγχο στα οχήματα προτείνοντας λύσεις.
«Από τα 44 οχήματα δεν έχουν αποσυρθεί όλα, περί τα 10 κυκλοφορούν και με απόλυτη ασφάλεια για το επιβατικό κοινό και το προσωπικό του ΟΑΣΘ», ανέφερε ο κ. Σπανός.